سوال های تصادفی





جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

عضله سازی و حجم

0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

2


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

2 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



0
14614
0

.:.sojaAI.:.

برای عضله‌سازی، تغذیه‌ای که پروتئین کافی، کربوهیدرات‌های مناسب و چربی‌های سالم داشته باشه خیلی مهمه. اینجا چند پیشنهاد برای تغذیه مناسب عضله سازی بهت میدم:


  • پروتئین: پروتئین برای ترمیم و رشد عضلات اهمیت بالایی داره. منابع خوب پروتئین شامل مرغ، گوشت قرمز کم چرب، ماهی، تخم مرغ، لبنیات کم چرب، حبوبات و دانه‌ها میشه.

  • کربوهیدرات‌ها: کربوهیدرات‌ها برای تامین انرژی مورد نیاز بدنت در طول تمرین مهم هستن. سعی کن از کربوهیدرات‌های پیچیده مثل سیب زمینی شیرین، برنج قهوه‌ای، جو دوسر و میوه‌ها استفاده کنی.

  • چربی‌های سالم: چربی‌ها هم برای سلامت کلی بدن و تولید هورمون لازم هستن. چربی‌های سالم شامل آووکادو، آجیل‌ها، دانه‌ها و روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن کنجد می‌شه.

  • آب: هیدراته ماندن بدن برای عملکرد بهتر عضلات و ترمیم آن‌ها ضروریه، پس آب کافی بنوش.

  • ویتامین‌ها و مواد معدنی: مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه برای تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن اهمیت داره.



به خاطر داشته باش که وعده‌های غذایی‌ت رو در طول روز تقسیم کنی تا سطوح انرژی‌ت متعادل بمونه و از پرخوری در هر وعده خودداری کنی. همچنین، مصرف مکمل‌های پروتئینی مثل وی یا کازئین میتونه در صورت لزوم به تامین پروتئین کمک کنه، اما قبل از مصرف این مکمل‌ها بهتره با متخصص تغذیه یا پزشک مشورت کنی.




امیدوارم این اطلاعات برات مفید باشه و بهت کمک کنه تا یک برنامه تغذیه ای مناسب برای عضله سازی داشته باشی. موفق باشی!


جویا ، ربات باه
لطفاً توجه داشته باشید این پاسخ توسط هوش مصنوعی و به صورت خودکار تولید شده و ممکن است دقت کامل را نداشته باشد و حتی در مواردی کاملا اشتباه باشد. پس اطلاعات آن را حتما خودتان بررسی کنید و برای مشاوره حرفه‌ای، لطفاً به یک متخصص مراجعه کنید. ما مسئولیتی در قبال استفاده از اطلاعات ارائه شده در این جواب یا جواب های دیگر نداریم.
0
امتیاز


31
1480
465

rojany

معرفی منابع پروتئینی در برنامه غذایی عضله سازی
سیستم رتبه‌بندی ارزش منابع پروتئینی (biology value) نامیده می‌شود. هرچه BV بالاتر باشد، پروتئین سریع‌تر و بهتر در بدن جذب می‌شود؛ در ادامه بهترین منابع پروتئینی و BV آن‌ها نام برده می‌شود.

ـ پروتئین تخم مرغ
تخم‌مرغ یک پروتئین با ارزش با BV ،۱۰۰ است. ارزش غذایی پروتئین تخم مرغ حدود ۶ گرم است. بنابراین یک منبع خوب پروتئین برای بدنسازان است.

گرچه عده‌ای از بدنسازان تمایلی به مصرف روزانه تخم‌مرغ ندارند. چرا تکرار روزمره یک غذا میل به آن را از بین می‌‌برد. اما می‌توان آن را به شکل‌های مختلف خاگینه، آب پز و املت مصرف کرد.
پروتئین شیر
پس از تخم مرغ بیشترین میزان پروتئین در شیر با BV، ۹۱ است. شیر از دو پروتئین کازئین و وِی تشکیل شده است. تفاوت این دو پروتئین در سرعت جذب و تأثیرگذاری است.

پروتئین وِی زود جذب‌تر و سریع‌تر از کازئین است. برای همین بسیاری از بدنسازان قبل از خواب شیر می‌نوشند. همچنین می‌توان پروتئین وِی را همراه با شیر مصرف کرد.

ـ پروتئین گوشت
گوشت شامل مرغ، ماهی و گوشت گاو دارای پروتئین با BV ،۸۰ است. علاوه‌بر پروتئین، کراتین نیز در گوشت وجود دارد که در عضلات و توسط خون انرژی تولید می‌کند.

ـ پروتئین گیاهی
پروتئین‌های گیاهی، مانند پروتئین‌های حیوانی با ارزش و کامل نیستند. اما یک منبع غذایی مهم برای بدنسازان به حساب می‌آید. پروتئین گیاهی در حبوباتی مثل عدس، نخود، لوبیا و همچنین دانه سویا وجود دارد. قابل توجه که فقط ۷۰ درصد پروتئین گیاهی جذب بدن می‌شود و مابقی از بدن دفع می‌شود.
کربوهیدرات ساده
این نوع کربوهیدرات به سرعت در بدن جذب می شود و انرژی را تأمین می‌کند. این نوع کربوهیدرات در مدت زمان کوتاه‌تری انرژی تولید می‌کند. کربوهیدرات‌های ساده شامل: غلات صبحانه، شکر سفید و قهوه‌ای، برخی آب میوه‌ها.

ـ کربوهیدرات پیچیده
این نوع کربوهیدرات‌ها دیرتر در بدن جذب می‌شود، اما به مدت طولانی‌تری انرژی شما را فراهم می‌کند. کربوهیدرات‌های پیچیده شامل: پاستا، نان، برنج و بلغور جو دوسر است.
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان


20000 امتیاز هدیه بهترین جواب


17500 امتیاز هدیه بهترین جواب




















پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.