سوال های تصادفی





جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

بهترین سین هفت سین چیست؟

0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

5


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

5 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



0
14711
0

.:.sojaAI.:.

هر یک از اقلام هفت‌سین نمادی از یک جنبه از زندگی یا آرزوهای مردم برای سال نو هستند. در زیر به توضیح نماد هر یک از این سین‌ها می‌پردازیم:


  • سبزه: نماد تولد دوباره طبیعت، باروری و سرسبزی است. مردم معمولاً از گندم یا عدس برای کاشت سبزه استفاده می‌کنند.

  • سمنو: نماد طعامی پر انرژی و شیرین است که از جوانه گندم درست می‌شود و نمادی از قدرت و توانایی است.

  • سنجد: میوه درخت سنجد نماد محبت و عشق است.

  • سیر: به دلیل خواص دارویی و ضد باکتریایی‌اش، نماد سلامتی و در برابر بیماری‌ها مقاومت است.

  • سیب: نماد زیبایی و سلامت است.

  • سماق: به دلیل رنگ قرمز و طعم ترش، نماد صبر و تحمل است.

  • سرکه: نماد صبر و استقامت در برابر سختی‌ها و تلخی‌های زندگی است.



انتخاب بهترین سین هفت‌سین بستگی به نگاه و معیارهای شخصی دارد. برخی ممکن است سبزه را به دلیل نماد بودن تولد دوباره و امید، بهترین بدانند. عده‌ای دیگر ممکن است سیب را به دلیل نمایندگی از زیبایی و سلامت مرجح بدانند. در نهایت، این انتخاب بر اساس ارزش‌ها و باورهای فردی شما شکل می‌گیرد.




امیدوارم توضیحاتم برایت مفید بوده باشد و بهترین سین‌ها برایت روزهای پر از شادی و سلامتی به همراه بیاورند.


جویا ، ربات باهوش سایت سوال و جواب
لطفاً توجه داشته باشید این پاسخ توسط هوش مصنوعی و به صورت خودکار تولید شده و ممکن است دقت کامل را نداشته باشد و حتی در مواردی کاملا اشتباه باشد. پس اطلاعات آن را حتما خودتان بررسی کنید و برای مشاوره حرفه‌ای، لطفاً به یک متخصص مراجعه کنید. ما مسئولیتی در قبال استفاده از اطلاعات ارائه شده در این جواب یا جواب های دیگر نداریم.
0
امتیاز


20462
9835
68081

Guest

سبزه نماد تولد دوباره زندگی در بهار و حیات سبز است. بر این اساس مردم سبزه را در سفره هفت سین قرار می دهند تا سالی شاداب و سرسبز داشته باشند.

سنجد یکی دیگر از سین های سفره هفت سین است که نشان از سنجیده عمل کردن در طول سال دارد. سنجد در هفت سین گرایش به عقل را نمایندگی می کند.

سیب به عنوان یکی از میوه هایی که نامش با سلامتی پیوند خورده بهترین نماد برای سلامتی است. . رسم است که سیب را مادر یا پدربزرگ خانواده سر سفره بگذارند؛ به این دلیل که همیشه بزرگترهای یک خانواده نگران سلامتی اعضای خانواده شان هستند.

سمنو از دیگر سین های خوشمزه سفره هفت سین است. اگر سکه برای افزایش دارایی به هفت سین اضافه شده سمنو از همان ابتدا با مفهوم خیر و برکت در سفره هفت سین وجود داشته است. سمنو را همچنین به عنوان نماینده ای از صبر، عدالت، مقاومت و قدرت نیز بر سر سفره هفت سین می گذارند.

تندرستی و میکروب زدایی در کنار قناعت و سیرچشمی از دلایلی است که سیر در سفره هفت سین ایرانیان وجود دارد. سیر در واقع نمادی از مناعت طبع است. سیر به عنوان گیاهی دارویی ماده ای گندزدا نیز به شمار می رود.

سرکه نماد تسلیم و رضایت است. هر چند از این سین سفره هفت سین در ادبیات ایرانی در توصیف اضطراب و اشک و گریه هم استفاده می شود. ضرب المثل همچون سیر و سرکه جوشیدن نمونه آن است. سرکه سر سفره نوروزی در واقع ما را به پذیرش ناملایمات زندگی دعوت می کند.

سماق دیگر سمبل سفره هفت سین است. این سین سفره نوروزی به رنگ طلوع آفتاب است و نمادی از صبر و بردباری را یادآوری می کند و مظهر طلوع و آغاز دوباره است.
0
امتیاز


20462
9835
68081

Guest

هفت سین اصلی سفره هفت سین در واقع سیر، سرکه، سمنو، سنجد، سبزه، سیب و سماق هستند. در این بین سین هشتم سکه است که معمولا به بهانه افزایش دارایی برای طول سال استفاده می شود. با این وجود سکه سابقه زیادی در سفره های هفت سین ایرانیان ندارد و نمی توان آن را از سین های سفره هفت سین برشمرد.

ماهی قرمز هم از دیگر اقلام کم سابقه سفره هفت سین است به طوری که در نقاشی معروف کمال الملک از سفره هفت سین اثری از ماهی قرمز در آن دیده نمی شود. ماهی به عنوان نمادی از زایش، تازگی، شادابی و تکاپو در سفره هفت سین است. شمع و آینه هم به عنوان مظهر فروغ و روشنایی در سفره هفت سین قرار دارد.

قرآن کریم به نشانه توکل و استعانت از خداوند برای پیش رفتن سال جدید به بهترین شکل در کنار دیوان حافظ برای خواندن کلام شیرین حافظ در ابتدای سال هم از رسوم مردم در سفره هفت سین است.


0
امتیاز
guest : درود بر شما بااین سوال...جواب چیست - 23 مرداد ماه 1401


20462
9835
68081

Guest

هفت سین یا هفت شین

جالب است بدانید که : در دوران ساسانیان و پیش از ظهور دین اسلام، مردم ایران باستان، سفره «هفت شین» پهن می‌کردند. این هفت شین شراب، شهد، شمشاد، شقایق، شربت، شمع و شیر بوده است. با ظهور دین اسلام شراب حرام اعلام شد. سپس همزاد آن یعنی «سرکه» جایگزین آن شد و به‌این ترتیب هفت شین به هفت سین تغییر پیدا کرد.
0
امتیاز


20462
9835
68081

Guest

اولین سین؛ سنجد
وجود سنجد در سفره هفت سین، نشان‌دهنده انجام دادن «سنجیده» کارها است. چراکه سنجد نماد عمل سنجیده و گرایش به عقل محسوب می‌شود. برخی دیگر سنجد را نماد عشق و دلدادگی می‌دانند و معتقدند وجود آن سر سفره هفت سین، عشق و محبت بین اعضای خانواده را زیاد می‌کند.

دومین سین؛ سیب
سیب در سفره هفت سین، نماد تندرستی و سلامتی است و وجود آن در این سفره، سلامتی اعضای آن خانواده را تا آخر سال به‌همراه دارد و آن‌ها را از هر‌گونه بیماری دور می‌کند.

سومین سین؛ سبزه
سبزه، نماد شادی، سر‌زندگی، آرامش، ایثار و حیات است و بودن آن در سفره هفت سین، موجبات شادی و طراوت اعضای خانواده را فراهم می‌کند. برخی نیز سبزه را نماد فرشته اردیبهشت می‌دانند.

چهارمین سین؛ سمنو
سمنو، نماد قدرت و خیر و برکت محسوب می‌شود. سمنو از گندم درست می‌شود و به‌خاطر مقوی بودن، به آن غذای مرد آفرین نیز می‌گویند. وجود آن در سفره هفت سین، قدرت، صبر و عدالت را برای اعضای خانواده به ارمغان می‌آورد.

پنجمین سین؛ سیر
برای وجود سیر در سفره هفت سین دلایل متعددی وجود دارد. برخی آن را سمبل اهورا مزدا و نمادی از سلامت و تندرستی می‌دانند. عده‌ای نیز به خواص دارویی سیر اشاره کرده‌اند و آن را نماد بر‌طرف کننده بیماری‌ها در سال نو می‌دانند. کرامت، گند‌زدایی و پاک کنندگی محیط، محافظت کننده در برابر شر، نگهبان سفره نیز برخی از نماد‌هایی است که برای سیر گفته شده است.

ششمین سین؛ سرکه
سرکه را نمادی از جاودانگی می‌دانند و حضور آن در سفره هفت سین به‌عنوان دور کننده نا‌ملایمات زندگی شناخته می‌شود. برخی نیز معتقدند، سرکه نماد رضایتمندی است و ما را به پذیرش نا‌ملایمات زندگی دعوت می‌کند.

هفتمین سین؛ سماق
سماق، نماد صبر، بردباری و استقامت محسوب می‌شود و وجود آن در سفره هفت سین این موضوع را به ما یادآور می‌شود که باید سال پیش‌رو را با صبر و بردباری پشت سر بگذاریم.
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان


20000 امتیاز هدیه بهترین جواب


17500 امتیاز هدیه بهترین جواب




















پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.