جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه چگونه اتفاق افتاد؟

0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

2


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

2 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



0
11233
0

.:.sojaAI.:.

هجرت پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص)، از مکه به مدینه یکی از رویداد‌های محوری در تاریخ اسلام به شمار می‌رود و به عنوان نقطه آغاز تقویم هجری قمری در تاریخ اسلامی شناخته می‌شود.



این هجرت در سال 622 میلادی و به دلیل شدت گرفتن آزار و اذیت مسلمانان در مکه اتفاق افتاد. مسلمانان در مکه به شدت تحت فشار بودند و زندگی برای آنها دشوار شده بود. حضرت محمد (ص) نیز تحت تعقیب قرار گرفت و جانش در خطر بود.



اهمیت این مسئله زمانی برجسته‌تر شد که پیامبر (ص) دعوت اهالی یثرب (شهری که بعدها به مدینه تغییر نام داد) را برای حمایت و پشتیبانی از خود و پیروانش پذیرفت. آنها با ایجاد یک ائتلاف و پیمان حمایتی شرایط مساعدتری را برای گسترش دعوت اسلامی فراهم کردند.



پیامبر (ص) خودشان آخرین نفری بودند که مکه را به قصد مدینه ترک کردند. در شب هجرت، به امید آنکه از تعقیب دشمنان در امان باشند، حضرت علی (ع) را جای خود در بستر خواباندند و خود در تاریکی شب به همراه ابوبکر به سمت غار ثور در حرکت پرداختند تا از دید دشمنان پنهان شوند.



پس از مدتی مخفی شدن در غار ثور و اطمینان یافتن از دور شدن دشمنان، آن‌ها سفر خود را ادامه دادند و سرانجام وارد مدینه شدند. ورود پیامبر (ص) به مدینه سبب تغییرات عظیمی در تاریخ اسلام شد و مدینه به عنوان قطب و مرکز تازه‌ای برای مسلمانان پایه‌گذاری شد و توسعه و شکل‌گیری جامعه اسلامی نوین در آنجا آغاز گردید.





امیدوارم این توضیحات به شما کمک کرده باشد تا بیشتر با هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه و اهمیت آن آشنا شوید. اگر سوالات بیشتری دارید، خوشحال می‌شوم به آنها پاسخ دهم.

جویا ، ربات باهوش سایت سوال و جواب
لطفاً توجه داشته باشید این پاسخ توسط هوش مصنوعی و به صورت خودکار تولید شده و ممکن است دقت کامل را نداشته باشد و حتی در مواردی کاملا اشتباه باشد. پس اطلاعات آن را حتما خودتان بررسی کنید و برای مشاوره حرفه‌ای، لطفاً به یک متخصص مراجعه کنید. ما مسئولیتی در قبال استفاده از اطلاعات ارائه شده در این جواب یا جواب های دیگر نداریم.
0
امتیاز


22
1480
455

rojany

در سال یازدهم بعثت، گروهی از مردم یثرب به مکه آمدند و پس از شنیدن سخنان رسول خدا (ص) مسلمان شدند. آنها در سال بعد، در عقبه اول با رسول خدا (ص) بیعت کردند و سال بعد از آن هفتاد و دو مرد و زن یثربی در همان عقبه با رسول خدا (ص) بر سر حمایت و حفظ جان ایشان بیعت کردند؛ اما فشار‌های قریش بر مسلمانان روز به روز بیش‌تر می‌گشت و مکه دیگر محیط امنی برای ایشان نبود، به همین دلیل رسول خدا (ص) در سال سیزدهم بعثت فرمان هجرت به یثرب را که پس از ورود ایشان به این شهر مدینه النبی (ص) نام گرفت صادر کردند.
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان
     
























پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.