جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

روش تشخیص عسل اصل

چگونه عسل اصل را تشخیص بدهیم



80
امتیاز جایزه داشت!
0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

40


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

40 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز


بهترین جواب :

138
22
444

paaraadoxx2021

چسبندگی عسل: اگر مقدار کمی عسل طبیعی را بین دو انگشت خود قرار دهید و آن را فشار دهید بعد از جدا کردن انگشتان از هم، انگشتان تمایلی به چسبندگی ندارند. اما در عسل کاملا تقلبی به علت شیرین‌کننده‌های زیادی که در آن‌ها استفاده شده، کمی احساس چسبندگی خواهید کرد.
غلظت: از آنجایی که عسل اصل نسبتا غلیظ است، اگر شیشه‌ی آن را کمی خم کنید لحظه‌ای طول می‌کشد تا کمی جابه جا شود. اما بعضی برخی از عسل‌های تقلبی کاملا روان هستند و زود اینطرف و آنطرف می‌روند.
مزه و طعم: مزه و طعم عسل نباید برای مدت طولانی در دهان بماند. در عسل‌های تقلبی به این علت که از شیرین‌کننده‌ها برای تولید آنها استفاده شده، یک حالت گلوزدگی ایجاد می‌شود و طعم آن در دهان باقی می‌ماند.
عطر و بو: عسل طبیعی بسته به گیاهی که زنبور از آن تغذیه کرده است عطر و بوی متفاوتی دارد و اگر کمی با تجربه باشید می‌توانید حتی نوع گیاه را تشخیص دهید اما عسل‌های تقلبی صرفا بوی شیرینی و یا اسانس می‌دهند و حتی ممکن است کمی بوی ترشی بدهند.
حرارت دادن: یکی دیگر از راه‌های تشخیص عسل تقلبی حرارت دادن آن است. با حرارت دادن عسل طبیعی، رنگ آن به سرعت کارملی می‌شود اما کف نمی‌کند. اما عسل تقلبی کف می‌کند و حباب حباب می‌شود.
حلالیت: اگر رشته‌ای از عسل کاملا طبیعی را با قاشق از بالا داخل یک لیوان آب بریزیم، عسل بدون پخش شدگی در ته ظرف جمع می‌شود. اما عسل کاملا تقلبی در میانه‌ی راه پخش می‌شود و حل می‌شود.
استفاده از کبریت: اگر نوک کبریتی را به عسل طبیعی آغشته کنیم و بعد از چند لحظه آن را پاک کنیم. می‌توانیم کبریت را روشن کنیم اما اگر عسل تقلبی باشد به علت رطوبت موجود در آن این اتفاق نخواهد افتاد و کبریت روشن نخواهد شد.
استفاده از نان تست: اگر مقداری عسل خالص را روی نان تست بمالیم بعد از چند دقیقه نان سفت و سخت می‌شود. در صورتی که در نمونه‌های تقلبی به علت مواد افزودنی و همچنین رطوبت بالایی که وجود دارد نان حالت خیسی پیدا می‌کند.
آزمایش دستمال کاغذی: اگر مقداری عسل طبیعی را بر روی دستمال کاغذی بریزیم به هیچ وجه پشت دستمال مرطوب و خیس نمی‌شود در صورتی که عسل تقلبی به علت رطوبت بالا پشت دستمال را مرطوب می‌کند.
0
امتیاز

برخی روش‌های تجربی برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی وجود دارد، مثلاً:
* اگر عسل را داخل لیوان محتوی آب بریزید، چنانچه به صورت عمودی وارد لیوان پر از آب شده و در ته آن جمع شود و به سرعت حل نگردد، عسل مطلوبی است، ولی اگر عسل هنگام ریختن، در آب پخش شود، از مطلوبیت و خلوص کمتر و رطوبت بالاتری برخوردار است.

* روش دیگر این که قطره‌ای عسل را روی یک قطعه شیشه ریخته، چنانچه قطره عسل سریعاً وا رفت و پخش شد، دلیل به فاسد شدن عسل و دخل و تصرف انسان است، در حالی که قطره عسل طبیعی لحظاتی سفت و کمی مدور باقی می‌ماند.

* عسل را درون ظرف ریخته و بعد آن را درون ظرف دیگر ریخته و اگر درون ظرف پر از حباب شد نشانه طبیعی بودن عسل است.

با وجود روش‌های فوق، این روش‌ها به تنهایی نمی‌توانند خالص بودن عسل را ثابت کنند و با اتکا به وضع ظاهری عسل کمتر می‌توان در مورد خلوص و مرغوبیت آن اظهار نظر صحیحی نمود؛ چرا که فقط روش آزمایشگاهی، روش مناسبی در تعیین خلوص عسل می‌باشد و برای شناسایی تقلب در عسل بهترین راه اندازه‌گیری مقدار قندهای موجود در عسل و تعیین نسبت قند فروکتوز به قند گلوکز در آن می‌باشد. نسبت قند فروکتوز به قند گلوکز در عسل طبیعی حدود 1/1 تا 2/1 می‌باشد که این نسبت در عسل تقلبی برقرار نمی‌باشد.
نکات مهم در مصرف عسل
گاهی ممکن است عسل به اسپور برخی باکتری‌ها مثل باکتری عامل بوتولیسم آلوده باشد که ایجاد سم کرده و مسمومیت‌زا می‌باشد، به همین دلیل مصرف آن برای کودکان زیر یک سال ممنوع است. همچنین ممکن است بعضی از زنبورها از گل‌های سمی مثل گل خرزهره برای تهیه عسل استفاده کنند و محصول سمی تهیه نمایند و ایجاد مسمومیت کنند، علاوه بر آن برخی افراد حتی ممکن است نسبت به دانه‌های گرده موجود در عسل نیز حساسیت داشته باشند.


2


با سلام تشخیص عسل اصل از غیرطبیعی توسط افراد کارشناس و با دستگاه امکانپذیره . بنابراین پیشنهاد میکنم فقط از عسل های استاندارد استفاده کنید یا اگر به فروشنده اطمینان دارید ازش عسل طبیعی بخرید.


1


عسل اصل رو اگه تو شیر بریزی همون لحظه حل نمیشه و طعم شیر شیرین زیاد نمیشه ولی قلابی همون لحظه تو شیر وا میره و خیلی هم مزه شیر رو شیرین میکنه

0


بهترین روش خریدن عسل از فروشنده مطمئن و آشناست

0


سلام
درخیلی های فکر میکنن که تنها راهی که بتوان عسل خالص را از غیر خالص تشخیص بدیم ، اینه که با دستگاه های مخصوص اینکار رو بکنیم ولی من یه پیشنهاد دارم برای دوستان عزیز :
شیشه عسل رو جلوی نور خورشید یا لامپ بگیرید و اگر ناخالص باشه مشخص میشه خودتون امتحان بکنید . بهترین رااااهههه


0


اگر عسل خالص را با انگشت یا قاشق بزنی تو ظرف عسل و بالا بیاری اونقدر کش میاد که هر چقدر هم قاشق را بالا ببری رشته ی نازک عسل قطع نمی شه.در ضمن عسل واقعی اصلا ته دهن رو نمیشوزونه. از لایک کردنتون خوش حال میشم

0


عسل طبیعی از روزنامه رد نمیشه ولی عسل تقلبی از برگه روزنامه رد میشه

0



عسل را در آب سرد بریز خواهید
عسل طبیعی کاملا حالت چسبندگی خود را حفظ می کند و خیلی سخت و دیر در آب سرد حل می شود اما عسل تقلبی سریع در آب حل می شود.

اگر عسل را داخل لیوان آب بریز
اگر به صورت عمودی وارد لیوان آب بشه و در ته آن جمع بشه و زود حل نشه عسل مطلوبی است، ولی اگر عسل هنگام ریختن، در آب حل شود خلوص کمتری دارد


0


اگر یک کبریت را روشن کنی و داخل عسل بندازی می نی تشخیص بدس که عسل طبیعی است یا تقلبی ؛
اگر کبریت روشن باعث آتش گرفتن عسل شد یعنی عسل طبیعیه
ولی اگر این موضوع خیلی طول کشید یعنی تقلبیه


0


دوست عزیز عسل زیر ۳۰۰ تومن طبیعی نیست
راحت ترین راه تشخیص نسبت به جوابهای دیگه


0




مشاهده ی سایر جواب ها


1 2 3 4

آخرین صفحه : 1 از 4 اولین


جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان
     
























پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.