سوال های تصادفی





جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

مالیات بر درآمد شرکت های خارجی

0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

2


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

2 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



31
1480
465

rojany

تبصره ۲: اگر کارفرمای مربوط به قرارداد موضوع بند (الف) این ماده یک وزارتخانه، یک موسسه دولتی، یک شرکت دولتی یا یک شهرداری باشد، آن قسمت از قیمت قرارداد که برای خرید لوازم و تجهیزات استفاده می شود از منابع خارجي داخلي از ماليات معاف خواهند بود.

مشروط بر اينكه مقادير مربوط به تداركات و تجهيزات، به غير از ساير موارد، در قرارداد يا در اصطلاحات يا الحاقات ديگر آن درج شود.

تبصره ۳: شعب و نمایندگان شرکتها و بانکهای خارجی در ایران که بدون داشتن معاملات صحیح درگیر جمع آوری اطلاعات یا یافتن بازارهای موجود در ایران برای نهادهای اصلی خود هستند و در ازای آن از آنها پاداش دریافت می کنند در مورد چنین پاداشی، مشمول مالیات نخواهند بود.

تبصره ۴: در مواردی که پیمانکاران خارجی به طور کامل یا جزئی، قرارداد موضوع بند (الف) این ماده را به عنوان پیمانکار فرعی به اشخاص حقوقی ایرانی واگذار می کنند، هر بخشی از دریافت های پیمانکار اصلی در مورد لوازم و تجهیزات ذکر شده در قرارداد دست اول اما خریداری شده توسط پیمانکار فرعی، از پرداخت مالیات معاف خواهد بود.

تبصره ۵:درآمد مشمول مالیات موضوع بند (الف) ماده ۱۰۷ این قانون، قراردادهایی که از ابتدای سال ۱۳۸۲ به بعد منعقد می شود، طبق مقررات ماده ۱۰۶ این قانون ارزیابی می شود. قانون این تبصره در مورد قسمتهای باقیمانده فعالیت قراردادهای منعقده قبل از سال ۱۳۸۲ اعمال نخواهد شد.

نکته مهم: اشخاص حقوقی خارجی غیر مقیم (ماده ۵ بالا) که نماینده یا شعبه ای در ایران ندارند، ماده (۱۰۴) را شامل می شوند و میزان مالیات نگهداری ۵٪است.
0
امتیاز


31
1480
465

rojany

درآمد مشمول مالیات اشخاص حقوقی و مشاغل خارجی که در خارج از کشور اقامت دارند به شرح زیر ارزیابی می شود:

در صورت قرارداد کاری در ایران با توجه به انواع کارها در زمینه های ساخت، نصب و راه اندازی فنی، از جمله تهیه و راه اندازی همان و همچنین در زمینه حمل و نقل، تهیه طرح برای ساختمان ها و تاسیسات، توپوگرافی، نقشه، نظارت و محاسبات فنی، ارائه آموزش و کمک فنی، انتقال فناوری و سایر خدمات، درآمد مشمول مالیات در همه موارد ۱۲٪ از کل درآمد سالانه خواهد بود.

در صورت درآمد حاصل از ایران برای اعطای مجوز و سایر حقوق یا انتقال فیلم های سینمایی، خواه درآمد بالاتری به عنوان قیمت یا هزینه نمایش فیلم ها دریافت شود، یا تحت عناوین دیگر، درآمد مشمول مالیات باید ۲۰٪ باشد تا ۴۰٪ از کل پرداخت های دریافت شده توسط آنها در طول یک سال مالیاتی.

ضرایب قابل اعمال برای تعیین درآمد مشمول مالیات در هر یک از موارد ذکر شده در پاراگراف بالا، بر اساس پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و تصویب شورای وزیران تعیین می شود. با پرداخت هزینه های فوق الذکر باید مالیات قابل اجرا را با در نظر گرفتن کل پرداخت های انجام شده از ابتدای سال تا تاریخ هر پرداخت مربوطه، از هر پرداخت بپردازید.

آنها باید ظرف مدت ده روز مبلغ پس گرفته شده را به محل اقامت محلی اداره امور مالیاتی واریز کنند. در غیر این صورت، گیرندگان باید به طور مشترک و قابل قبول برای پرداخت مالیات پایه و سایر پرداخت های مربوط به آن قابل پرداخت بوده باشند.

در مورد عملکرد سرمایه و سایر فعالیتهای انجام شده توسط اشخاص حقوقی و شرکتهای فوق الذکر در ایران از طریق اداره هایی مانند شعب، نمایندگان و موارد مشابه، مقررات ماده ۱۰۶ این قانون اعمال می شود.

تبصره ۱: در مواردی که عملیات پیمانکاری موضوع بندهای (الف) و (ب) این ماده به طور کامل یا بخشی از آن به عنوان پیمانکار به اشخاص حقوقی ایرانی واگذار شده باشد، کسانی که برای چنین پیمانکاران ایرانی پرداخت می کنند باید ۲.۵٪ از هر پرداخت را به عنوان مالیات حساب خود نگه دارند.

که ظرف مدت سی روز از تاریخ پرداخت، باید آن را به حساب تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی امور خارجه بفرستند.
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان


20000 امتیاز هدیه بهترین جواب


17500 امتیاز هدیه بهترین جواب




















پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.