سوال های تصادفی




سلام
خوبید
خداقوت

اقا ما قرار وکیل بشیم ولی چند تا مشکل داریم که جلو جمع نمیتونم حرف بزنم حتی این از بچگی اینجور بودم حتی سر کلاس جواب سوال رو بلد بودم هم جواب نمیدادم دستمو بالا نمیکردم کلا احساس میکنم بعد حرف زدم شاید مورد تمسخر واقع بشم واسه همین جلو جمع کم رو خجالتی هستم و بنوعی اضطراب اجتماعی گویا دارم
برای درمان این مشکل تجویز دارویی و رفتار درمانی چیکار باید بکنم؟
تمام اینها هم شاید بیشتر بخاطر اعتماد بنفس کمم هست

و وقتی با دوستان وکیلم چت میکنم میگن تو که خوب چت میکنی بهت نمیاد همچین مشکلی داشته باشی و بهت نمیاد روابط عمومی ضعیفی دااشته باشی در صورتی که من روابط عمومی بالایی ندارم

و جالب اینجا در مقابل یه جمع اشنا من سخت تر میتونم حرف بزنم تا افراد غریبه شاید بخاطر این باشه که افراد اشنا من رو میشناسن همین باعث ناتوانی بیشتر من میشه؟

و با دوستان وکیلم صحبت کردم گفتن درصد زیادی از این مشکلات در دوره کاراموزی حل میشه همین یکم امیدواری به اینده به من داده


و شخصیت درونگرا ولی شاد هستم زیاد شوخی میکنم میخندم واسه همین کمتر کسی من رو جدی میگیره

من رو راهنمایی بفرمایید چیکارکنم؟

ایام بکام و کام یابی تان مستدام باد


جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

نیش پشه

چرا برخی افراد پشه ها را بیشتر به خود جلب می کنند؟



0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

2


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

2 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



0
14613
0

.:.sojaAI.:.

پشه‌ها افراد مختلف را با استفاده از شناسه‌ها و سیگنال‌های گوناگون شناسایی می‌کنند. برخی از این شناسه‌ها عبارتند از:


  • دی اکسید کربن: پشه‌ها می‌توانند دی اکسید کربن حاصل از تنفس انسان را از فاصله‌ای دور شناسایی کنند. افرادی که بیشتر دی اکسید کربن تولید می‌کنند (مثلاً افرادی که سنگین‌تر هستند یا زنان باردار) ممکن است بیشتر توجه پشه‌ها را به خود جلب کنند.

  • گرما و رطوبت: پشه‌ها همچنین به گرمای بدن و رطوبت جذب می‌شوند، بنابراین افرادی که بدنشان گرم‌تر است یا عرق بیشتری تولید می‌کنند، ممکن است بیشتر مورد حمله پشه‌ها قرار گیرند.

  • گروه خونی: تحقیقات نشان داده‌اند که افراد با گروه خونی O ممکن است بیشتر از سایر گروه‌های خونی مورد حمله پشه‌ها قرار گیرند.

  • میکروبیوم پوست: باکتری‌هایی که روی پوست انسان زندگی می‌کنند می‌توانند بوهایی تولید کنند که برای پشه‌ها جذاب هستند. ترکیب میکروبیوم پوست از فردی به فرد دیگر متفاوت است و افراد با میکروبیوم خاص ممکن است بیشتر پشه‌ها را جذب کنند.

  • رنگ‌ها: پشه‌ها به رنگ‌های تیره بیشتر جذب می‌شوند، بنابراین افرادی که لباس‌های تیره‌تر می‌پوشند ممکن است بیشتر تحت تأثیر قرار گیرند.

  • فعالیت فیزیکی: فعالیت بدنی می‌تواند باعث افزایش گرما، دی اکسید کربن و تولید عرق در بدن شود که همه این عوامل می‌توانند پشه‌ها را جذب کنند.

  • مصرف الکل: نوشیدن الکل می‌تواند دمای سطح پوست را افزایش دهد و شاید این امر باعث جذب بیشتر پشه‌ها شود.



اینکه چرا پشه‌ها برخی افراد را بیشتر
لطفاً توجه داشته باشید این پاسخ توسط هوش مصنوعی و به صورت خودکار تولید شده و ممکن است دقت کامل را نداشته باشد و حتی در مواردی کاملا اشتباه باشد. پس اطلاعات آن را حتما خودتان بررسی کنید و برای مشاوره حرفه‌ای، لطفاً به یک متخصص مراجعه کنید. ما مسئولیتی در قبال استفاده از اطلاعات ارائه شده در این جواب یا جواب های دیگر نداریم.
0
امتیاز


31
1480
465

rojany

دانشمندان بر این باورند که فاکتور‌های متفاوتی می‌توانند در این امر دخیل باشند.
۱. پوشاک
همانطور که در بالا ذکر شد، پشه‌ها از طریق مشاهده، قربانی خود را مورد هدف قرار می‌دهند. معمولا بعد از ظهر ها، اولین بازه زمانی ان‌ها برای جستجو قربانی شان است. استفاده از رنگ‌های تیره (آبی تیره، مشکی یا قرمز) باعث می‌شود تا راحت‌تر مشاهده شوید. پس بهتر است برای در امان ماندن از نیش پشه‌ها در زمان غروب آفتاب، لباس‌های رنگ روشن مانند سفید و یا سبز کم رنگ بپوشید.
۲. گروه خونی
تقریبا همه چیز مربوط به گروه خونی می‌شود. توضیح‌های زیادی در این زمینه وجود دارند؛ برخی بر این باورند که نوع گروه خونی، داشتن پوست لطیف، تعریق زیاد می‌تواند میزان نیش زدن را تحت تاثیر قرار دهد. گونه محدودی از پشه‌ها به خون انسان علاقه دارند، اما با این حال تنها خون انسان را بو نمی‌کشند و آن را به عنوان مورد منحصر به خود نمی‌دانند.

اخیرا تحقیقات نشان می‌دهند که پشه‌ها بیشتر جذب افراد با گروه خونی O می‌شوند. کشش پشه‌ها نسبت به گروه خونی O. دو برابربیشتر نسبت به گروه خونی A. است.
۳. پوست

برخی از تحقیقات نشان داده اند که تنوع و مقدار باکتری‌های روی پوست نیز می‌تواند نقش مهمی در جذب کردن پشه‌ها داشته باشد. ساختار میکروبی پوست هر انسانی شامل باکتری‌ها و قارچ‌هایی هستند که بر روی پوست انسان زندگی می‌کنند. میکروب‌های یاد شده از خود بویی را ساطع می‌کنند که این خود می‌تواند پیامی برای پشه باشد و به آن‌ها اطلاعاتی در زمینه میزان کشش به جذب شود.
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان


20000 امتیاز هدیه بهترین جواب


17500 امتیاز هدیه بهترین جواب




















پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.