جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

عدم گل دهی گیاهان

0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

1


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

1 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



31
1480
465

rojany

در گیاهان گل زینتی تلاش ما در جهت افزایش گلدهی گیاهان و در برگ زینتی‌ها، تلاش در جهت جلوگیری از گلدهی آن‌هاست. گاهی به دلایل مختلف گلدهی گیاهان آپارتمانی با مشکل مواجه می‌شود و کشاورز بدون کشف علت، شروع به تقویت گل و گیاه می‌کند؛ گاهی نیز عدم رشد و گلدهی گیاه دلایلی غیر از مشکلات تغذیه و حتی محیطی دارد.
سن
در بسیاری از موارد گیاه به دلیل سن بسیار کم، توانایی گلدهی ندارد. برخی گیاهان نیز یک سال در میان گل می‌دهند. بنابراین تلاش برای افزایش گلدهی گیاهان در این مورد احتمالا با شکست مواجه می‌شود.

نور
شدت نور، مدت تابش نور و کیفیت نور تاثیر بسزایی در توقف یا افزایش سرعت گلدهی گیاه دارد. تنظیم نور یکی از قدم‌های ابتدایی برای افزایش گلدهی گیاهان است. برای مثال گیاه بنت قنسول برای گلدهی نیاز به یک دوره‌ی طولانی تاریکی دارد، پس از این دوره و القا‌ء گلدهی به گیاه، روزانه 8 ساعت نوردهی می‌تواند گل‌های بنت قنسول را شکوفا کند.

دما
برای افزایش گلدهی گیاهان در بسیاری از موارد، به صورت مصنوعی دوره‌های سرما یا گرما اعمال می‌شود. اگر گیاه شما دچار مشکل در گلدهی شده احتمالا با یک شوک دمایی مواجه شده است.

هرس نامناسب
اگر هرس در زمان درست و به طور صحیح انجام نشود گلدهی با مشکل روبرو می‌شود. برای افزایش گلدهی گیاهان، عملیاتی با نام هرس گلدهی نیز انجام می‌شود، در این عملیات با بریدن برخی شاخه‌ها، جدا کردن برخی جوانه‌ها و از بین بردن چیرگی انتهایی به گیاه پیغام گلدهی می‌دهیم.



مواد غذایی
همیشه کمبود مواد غذایی باعث کاهش گلدهی نمی‌شود بنابراین با افزودن بی حساب کود و مواد مغذی به خاک نمی‌توان کمکی به افزایش گلدهی گیاهان کرد. برای مثال افزایش نیتروژن در خاک می‌تواند از گلدهی جلوگیری کند و گیاه را به سمت رشد رویشی هدایت کند. از طرفی تاثیر فسفر بر گلدهی نیز ثابت شده است اما تجمع فسفر راه را بر روی جذب آهن می‌بندد. بنابراین توجه کنید در مسیر افزایش گلدهی گیاهان توانایی ادامه زندگی را از آن‌ها سلب نکنید.
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان


20000 امتیاز هدیه بهترین جواب


17500 امتیاز هدیه بهترین جواب




















پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.