جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

مزایا و معایب و عواقب اعلام ورشکستگی

0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

1


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

1 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



19966
9828
67057

Guest

چرا تاجر یا شرکت تجاری ورشکسته اصرار دارد، تقاضای ورشکستگی خود را به دادگاه ارائه دهد تا قبول و اعلان گردد؟ مهمترین دلیل آن، رای وحدت رویه به شماره155- مورخ1347/12/14 دیوان عالی کشور است که بر اساس آن از تاریخ توقف تاجر ورشکسته) یعنی تاریخی که دادگاه به این نتیجه رسیده که از آن تاریخ به بعد تاجر یا شرکت درمانده از پرداخت بدهی های خودش است) دیگر خسارات تاخیر تادیه به تاجر یا شرکت و ضامنین ایشان تعلق نمی گیرد و این مهم‌ترین امتیاز حکم ورشکستگی می باشد. از دیگر مزایای اعلام ورشکستگی میتوان به این اشاره کرد که تاجر دوباره می تواند با انعقاد قرارداد ارفاقی با طلبکاران، به کسب و کار خود برگردد و طلبکاران هم تدریجا طلب خود را دریافت کنند. ایجاد فرصت دوباره و پرداخت بدهی ها و شروع دوباره کسب و کار از دیگر مزایای اعلام ورشکستگی است. البته بعد از اعلام ورشکستگی تاجر نمی‌توانند معامله‌ای داشته باشد و صرفاً با حضور نماینده قانونی امکان دخالت در اموال خود را دارد. پس از جاری شدن حکم ورشکستگی تاجر حق تعیین مقداری از اموال خود را که بتواند نگه دارد را نیز ندارد و این را کاملا قانون مشخص میکندو بستانکاران نیز باید به صورت جمعی اقدام به طرح دعوی و دریافت طلب های خود کنند.

برای تحقق ورشکستگی ضرورت دارد که اولاً شخصیت تاجر باشد و یا در مورد شرکت، باید تجاری و بازرگانی باشد که اعمال تجاری در ماده ۲ قانون تجارت ذکر شده است و ثانیاً شرکت بازرگانی و شخص تاجر از پرداخت دیون خود درمانده یا متوقف گردد. البته همین که تاجر علی رغم داشتن سرمایه و کارخانه باز هم نتواند بدهی‌های خود را از دارایی های موجود از پرداخت کند باز هم چنین تاجر یا شرکتی متوقف قلمداد می گردد.

دیون نیز خصوصیت ویژه ای ندارد همین که دین یا بدهی مسلم باشد و ادعای نسبت به آن وجود نداشته باشد کافی است و دین میتواند تجاری یا دین مدنی باشد یعنی تاجر از طریق برگشت خوردن چک یا واسطه شدن سفته بدهکار شده باشد یا از طریق ناتوانی در پرداخت اقساط خود به بانک یا افراد.
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان
     


20000 امتیاز هدیه بهترین جواب


17500 امتیاز هدیه بهترین جواب




















پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.