سوال های تصادفی





جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

انواع جریمه و مجازات مالیاتی

0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

2


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

2 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



22
1480
455

rojany

در مورد اشخاصی که ملزم به ارائه اظهارات، لیست ها، قراردادها یا مشخصات مربوط به مودیان هستند اما در مهلت مقرر در انجام این کار کوتاهی می کنند یا اسناد و مدارک جعلی را ارائه نمی دهند، جریمه های اعمال شده باید ۲٪ از حقوق پرداختی نسبت به حقوق و ۱٪ از کل قیمت قرارداد، در صورت عقد قرارداد را باید پرداخت کنند.

در همه موارد، آنها به همراه مودیان، به طور مشترک و جداگانه مسئول جبران خسارات درآمد دولت خواهند بود.

هر شخص حقیقی یا حقوقی که ملزم به نگهداری و بازپرداخت مالیات سایر مودیان است، اما وظایف مقرر را رعایت نمی کند، علاوه بر داشتن مسئولیت تضامنی، مشمول جریمه ای معادل ۲۰٪ مالیات پرداخت نشده می شود.

مودی برای پرداخت مالیات در مواردی که وزارتخانه ها، شرکت های دولتی یا موسسات یا شهرداری ها موظف به گرفتن مالیات باشند، مقامات مسئول مشمول مجازات مقرر در قانون تخلفات اداری می شوند. اگر شخص حقوقی غیردولتی مسئول نگهداری مالیات باشد، مدیر یا مدیران متبوع نیز به حبس اصلاحی از سه ماه تا دو سال محکوم می شوند.

جدا از داشتن مسئولیت تضامنی برای پرداخت مالیات و جریمه های قابل اعمال. این قانون در مورد مدیر (های) اشخاص حقوقی که برای پرداخت مالیات فوق اوراق بهادار را به اداره ملی مالیات ایران سپرده اند اعمال نخواهد شد. در صورتي كه فرد بازدارنده شخص باشد ، اين شخص به حبس اصلاحي از سه ماه تا دو سال محكوم مي شود.

اگر مودی آگاهانه و با هدف فرار مالیاتی، ترازنامه و حساب سود و زیان، یا دفاتر حساب، سوابق و اسنادی را که اساس ارزیابی مالیات است ذکر کند، اما به روش کاذب تهیه و تنظیم شده باشد، یا اگر خودداری کند از ارائه اظهارنامه مالیاتی، ترازنامه و حساب سود و زیان به مدت سه سال متوالی علاوه بر اعمال جریمه ها و مجازات های مندرج در قانون مالیات های مستقیم، چنین مودیانی از کلیه تسهیلات قانونی محروم و نسبت به آن دوره تخفیف می یابد.
اگر مودی نتواند پس از ابلاغ اجرائیه مبلغ کل مالیات ادعا شده را بپردازد، یا با اداره امور مالیاتی برای پرداخت آن در مهلت مقرر اقدام کند، اموال منقول و غیر منقول و مطالبات وی باید به مسئولیت مودی، از جمله مالیات اصلی و جریمه های قابل اعمال، به علاوه ۱۰٪از بدهی توقیف شود. دادخواست توقیف و دستور اجرای آن توسط بخش اجرای احکام اداره امور مالیاتی صادر می شود.
0
امتیاز


22
1480
455

rojany

در کلیه مواردی که مودی یا نماینده وی ملزم به ارائه اظهارنامه مالیاتی در رابطه با پرداخت مالیات مربوطه می شوند، اما در مهلت مقرر در انجام این کار کوتاهی می کنند، مشمول جریمه نقدی معادل ۱۰٪ از مالیات قابل اجرا عدم موفقیت اشخاص حقوقی (و همچنین افرادی که ملزم به ثبت فعالیت های تجاری خود در دفترچه دفتر و دفتر مقرر در قانون تجارت و صاحبان مشاغلی هستند که لازم است فعالیت های تجاری خود را در دفاتر درآمد و هزینه ثبت کنند.)

ارائه اظهارنامه مالیاتی منجر به جریمه نقدی معادل ۴۰٪ مالیات قابل اجرا می شود که از این بابت صرفه جویی نخواهد شد. این قانون همچنین در مورد درآمد پنهان یا هزینه های کاذب و غیرقابل قبول مالیات دهندگانی که اظهارنامه های مالیاتی خود را ارائه می دهند اعمال خواهد شد.

اگر مالیات دهندگانی که طبق این قانون ملزم به نگهداری دفاتر حسابرسی قانونی نیستند، نتوانند ترازنامه و حساب سود و زیان خود را ارائه دهند یا از ارائه دفاتر حسابداری خود خودداری کنند، جریمه ای معادل ۲۰٪ مالیات برای هر مورد از این خرابی ها باید در مورد آنها اعمال شود.

در مورد رد دفتر حساب های کل، جریمه ای معادل ۱۰٪ مالیات اعمال می شود. عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی، ترازنامه و حساب سود و زیان در دوره معافیت مالیاتی منجر به محرومیت از معافیت مالیاتی مقرر با توجه به سال مربوط می شود.

مودیانی که اظهارنامه مالیاتی آنها براساس مفاد ماده ۱۵۸ قانون مالیاتهای مستقیم (یعنی در چهارچوب خوداظهاری) بررسی می شوند و درآمد مشمول مالیات آنها به این ترتیب ارزیابی و نهایی می شود، اختلاف بیش از ۱۵٪در مقایسه با رقم اعلام شده را نشان می دهد.

که توسط آنها، حداکثر تا سه سال از تاریخ اطلاع از مالیات نهایی تعیین شده، از هر نوع امکانات و موارد پس انداز تحت قانون مالیات های مستقیم محروم می شود. جدا از آن، جریمه های مقرر شده نیز باید مورد مجازات قرار بگیرند، بدون آنکه از آنها صرف نظر شود.
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان
     
























پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.