سوال های تصادفی





جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

ولنتاین چه روزی است ؟

ولنتاین چه روزی است ؟سابقهٔ تاریخی روز والنتین از کجاست؟ معادل فارسی آن در تاریخ ایران چه روزی است و به چه نامی ؟



0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

1


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

1 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



31
1480
465

rojany

روز ولنتاین در 14 فوریه میلادی جشن گرفته می‌شود و در این روز عشق و محبت خود را به دیگران ابراز می‌کنیم. این روز فقط برای زوج‌ها نیست و می‌توان به هر کسی عشق ورزید. ریشه این جشن که امروز شیرین و رومانتیک برگزار می‌شود، بسیار تلخ است و به ماجرای کشیشی کاتولیک برمی‌گردد که توسط امپراتور کلودیوس دوم در حدود سال 270 پس از میلاد کشته شد. امپراتور که عقیده داشت مردان مجرد سربازان بهتری نسبت به مردان متاهل هستند، ازدواج را برای مردان جوان غیر قانونی اعلام کرد.

کشیش ولنتاین که از این بی عدالتی مطلع شد از فرمان امپراتور سرپیچی کرد و به طور مخفیانه مراسم ازدواج عشاق را انجام می‌داد. زمانیکه که اقدامات ولنتاین به گوش امپراتور کلودیوس رسید دستور قتل کشیش را داد. از آن زمان به بعد این روز به گرامیداشت فداکاری ولنتاین برای عشق در بسیاری از کشورهای جهان با مذاهب مختلف جشن گرفته می‌شود. از دهه 1800 میلادی نیز هدایایی مثل گل سرخ، شکلات، کارت تبریک و … به عنوان هدیه ولنتاین رد و بدل می‌شوند. امروز، روز ولنتاین شامل دوستان و خانواده شده است تا نشان دهد چقدر به آنها اهمیت می‌‌دهید و دوستشان دارید.
ر حالی که فرهنگ عامه شما را به این باور می‌رساند که روز ولنتاین فقط برای زوج‌های عاشق است، اما این روز، روز عشق است. عشق یک اصطلاح بسیار گسترده است. ما این احساس را از والدین، دوستان و برخی از افرادی که خیلی به آنها نزدیک هستیم دریافت می‌کنیم. پس روز عشق یعنی ولنتاین می‌تواند برای هر کسی باشد، و هر کسی می‌تواند این روز را به سبک خود جشن بگیرید. در روز ولنتاین می‌توانید عشق خود را به پدر و مادر، دوستان، اقوام و حتی حیوان خانگی خود و غیره ابراز کنید! در واقع روز ولنتاین می‌تواند راهی عالی برای جشن گرفتن زندگی، عشق، و وجود همه افراد مهم اطراف شما باشد. همچنین روز خوبی برای قدردانی از محبت و مراقبت همه کسانی است که برایشان اهمیت زیادی دارید.
در سال‌های اخیر برخی از ایرانیان متعصب، روز سپندارمذگان را جایگزین ولنتاین کرده‌اند و این روز را برای خود جشن می‌گیرند. چه ولنتاین و چه سپندارمذگان، هر دو بهانه‌ای است برای ابراز عشق و دوستی.
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان


20000 امتیاز هدیه بهترین جواب


17500 امتیاز هدیه بهترین جواب




















پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.