سلام دوستان

من به طور ارثی مو های خیلی پر پشتی دارم. اما تو سن 14-15 سالگی به دلیل عصبی بودن یکی دو ماه با مو های جلوی سرم بازی میکردم و میکندمشون. (از ریشه) یعنی شما فکر کنید در قسمتی به اندازه ی یه کاسه ی متوسط در جلوی سرم این کار رو میکردم. خلاصه اینکه مو هام خیلی بد شد و اون موقع جلو رو تقریبا کچل شدم به شکل نافرمی. مو هام کمی در اومد دوباره اما هیچ وقت مثل اول نشد. یعنی وقتی بلند میشه بسیار بد فرم میشه چون جا های دیگه ی سرم پر پشتن و جلوی سر نسبت به بقیه جا ها خیلی مو نداره. چند وقتی هست دوست دارم به این مو ها دوباره یه جونی بدم. مخصوصا اینکه اگه جلو دوباره در بیاد خیلی قشنگ میشه.



این مو های یکی از فامیل ها که دقیقا شبیه مو های منه (در واقع این موی منه در حالت طبیعی. یعنی میخوام مو هام به همین حالت برگرده) :



این مو های الان من:



میدونم تو این عکس شاید خیلی معلوم نباشه، اما از نزدیک که ببینید ضایع ست.









حالا یکی از ذوستان گفت روزی دو بار رزماری بزن یه ماهه درست میشه. اما مسئله اینه اگه فولیکول و پیازی نباشه رزماری چی رو تحریک کنه؟! اما از طرف دیگه در آوردن پیاز مو به این سادگی ها نیست و در اومدن پیاز با کندن مو با دست تقریبا غیر ممکنه. اما اگه پیاز و فولیکول مو ها نابود نشده پس چرا تا الان در نیومده؟

نظر و راه حل یا پیشنهاد شما چیه؟



جدیدترین سوالات





جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

ریزش مو و تغذیه

0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

1


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

1 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



31
1480
465

rojany

در بحث تغذیه چند نوع ویتامین و مواد معدنی هستند که نقش مؤثری را در سلامت مو دارند از جمله ویتامین‌های گروه B، B6، اسید فولیک جز ویتامین‌هایی هستند که کمبود آن می‌تواند سبب ریزش مو شود؛ منابع غذایی که شامل ویتامین‌های گروهB می‌شوند می‌توان به حبوبات، مخمر، سبوس غلات برنج و گندم، مغزها، تخم مرغ، سویا و هویج اشاره کرد.
منابع غذایی بیوتین هم نقش مهمی برای ریزش مو دارد که در این خصوص هم می‌توان به منابعی مانند عدس، گردو، مخمر و برنج قهوه‌ای اشاره کرد، همچنین ویتامین C که در مرکبات و سبزیجات به مقدار زیاد وجود دارد می‌تواند نقش مؤثری در بهبود ریزش مو داشته باشد.
ویتامین E که جز ویتامین‌ها و دسته آنتی اکسیدان‌ها است به عنوان عامل ضد پیری و در جهت حفظ سلول‌های بدن نقش دارد و از جمله موارد دیگری است که در ریزش مو می‌تواند نقش داشته باشد که در منابع غذایی از جمله دانه‌ها یا روغن‌هایی که با این ویتامین غنی شده اند وجود دارد.
زینک یا روی از جمله مواد معدنی است که در بحث ریزش مو بسیار اهمیت دارد تصریح کرد: زینک و روی نیز از جمله مواد معدنی است که در ریزش مو تأثیر دارد که در آجیل، گوشت، غذاهای دریایی و میگو دیده می‌شود.
کمبود آهن خصوصاً در خانم‌ها موارد دیگری است که می‌تواند منجر به ریزش مو شود و برای رفع این کمبود باید از منابع غذایی مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی، دل و جگر و در بین خشکبار به خرما و کشمش که حاوی آهن است یاد کرد گفتنی است؛ مصرف بیش از اندازه ویتامین‌ها می‌تواند مشکلاتی را سبب شود برای مثال مصرف بیش از اندازه ویتامین A می‌تواند سبب تحریک ریزش مو شود
بود پروتئین هم در واقع سبب ریزش مو می‌شود بنابراین مصرف گوشت، ماهی، مرغ و تخم مرغ که از منابع خوب پروتئین است در کنار عدس، لوبیا، نخود باید مورد توجه قرار گیرد.
از جمله عوامل تغذیه‌ای دیگر در بحث ریزش مو رژیم‌های غذایی سر سخت و طولانی مدت است که به دلیل کمبود مواد غذایی در بدن ریزش مو بروز می‌کند بنابراین در این موارد مراجعه به متخصص تغذیه ضرورت پیدا می‌کند و متخصصان تغذیه با توجه به نوع ریزش مو در افراد از مکمل‌ها استفاده می‌کنند همچنین استفاده از رژیم متنوع، متعادل و متناسب می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند.
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان


20000 امتیاز هدیه بهترین جواب


17500 امتیاز هدیه بهترین جواب












سلام من 25 سالمه و دانشجو هستم ، سال پيش بواسطه يكي از دوستام آقايي رو به من براي ازدواج معرفي كردن. اين آقا اول به همراه پدرشوون اومدن خونه ما ( ايشوون در يكي از شهرهاي استان چهارمحال زندگي مي كنن) همونجا پدرشوون گفتن كه براي زندگي حتما پسرم مياد تهران و با وجود مخالفت خانوادم من از اين آقا خوشم اومد و قرار شد براي شناخت بيشتر با هم در ارتباط باشيم ، اما اتفاقاتي كه افتاد
1- ايشوون به عناوين مختلف مبلغي حدود 6 ميليون از من گرفتن
2- يكباره سرد شدن و وقتي من اعتراض كردم جواب قانع كننده اي نگرفتم و پاسخ هايي از قبيل من گرفتاري مالي دارم ، ذهنم درگير يا حتي فكر كردن به عشق سابقشوون و در نهاين جمله همينه كه هست
3-اين اواخر هم فقط وقتي اس ام اس مي دادن كه پول مي خواستن
قبل از عيد به من گفتن من دارم ميام تهران ببينمت منم كه حسابي كفري بودم نرفتم ديدنش و تقريبا الان نزديك 2 ماهه كاملا ازش بيخبرم و حتي ايشوون يك پيام هم نداده
چيزي كه منو ناراحت مي كنه اينه نمي تونم باور كنم اين آدم كلاهبردار بوده چيكار كنم بپذيرم
همش منتظرم برگرده حالشئ بگيرم








پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.