جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

فوت و فن های پخت برنج

دوستان هر نکته ای برای پخت برنج و تهیه برنج میدونید به اشتراک بذارید .



0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

2


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

2 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



22
1480
455

rojany

۱- اولین و مهم‌ترین نکته قبل از پخت برنج است. در هنگام خرید برنج دقت بسیاری کنید. برنج یکدست، خوش پخت و خوش عطر و طعم را انتخاب کنید.

۲- برنج هرچه کهنه‌تر باشد عطر و طعم بهتری دارد. اگر برنج تازه می‌خرید بگذارید از یک تا سه ماه بماند تا از تازگی بیفتد. البته بعضی برنج‌ها از همان ابتدا خوش پخت هستند اما همان برنج خوش پخت اگر یک ماه دیرتر پخت شود و به اصلاح کهنه شود، پخت و طعم و عطر بسیار بهتری خواهد داشت.
۳- بهتر است برای تهیه برنج آبکش، برنج را از ۳ الی ۴ ساعت قبل از درست کردن خیس کنید. برای خیس کردن برنج آبکش از آب ولرم استفاده کنید و به ازای هر پیمانه برنج، یک قاشق مرباخوری نمک بریزید تا برنج به خوبی خیس بخورد. حتی اگر هنگام خیس کردن نمک بیشتری به برنج بزنید باعث می‌شود تا پلو بهتر از آب دربیاید.

۴- عجله نکنید و زمانی که آب داخل قابلمه به خوبی جوش آمد و اصطلاحاً به قل افتاد، برنج خیس شده را بدون آب داخل ظرف (چون آب ولرم است و آب داخل قابلمه را از جوش می‌اندازد) داخل قابلمه بریزید.

۵- از آنجایی که آبی که برنج را داخل آن خیس کرده‌اید دور ریخته‌اید و آب داخل قابلمه فاقد نمک است، بهتر است که به آب داخل قابلمه مقداری نمک بزنید تا برنج به خوبی دربیاید و له نشود.

۶- برای اینکه برنجتان خوب دربیاید زمانی که برنجتان در حال جوشیدن است یک استکان آب سرد داخل قابلمه بریزید.

۷- موقع پخت برنج کمی آن را زنده بردارید تا برنج بهتر شود. با دست چند دانه برنج را برداشته و بین انگشت‌ها له کنید، اگر سطح برنج نرم بود و داخل برنج هنوز مقداری نپخته بود آن را بردارید، یعنی پلو را زمانی بردارید که هنوز داخل برنج نرم نشده است.
0
امتیاز


22
1480
455

rojany

۸- نکته بسیار مهم انتخاب قابلمه مناسب با مقدار برنج است. قابلمه‌ای که می‌خواهید برنج را در آن بجوشانید باید بزرگ باشد تا برنج فضای کافی برای قد کشیدن داشته باشد. اما قابلمه‌ای که برای دم کردن برنج انتخاب می‌کنید باید کاملاً مناسب با مقدار برنجتان باشد. اگر قابلمه کوچک باشد برنج به خوبی قد نمی‌کشد و خام می‌ماند. اگر قابلمه بزرگ باشد، بیشتر برنج ته‌دیگ می‌شود. حجم برنج خام را در نظر بگیرید، قابلمه باید ۱٫۵ تا ۲ برابری مقداری که برنج خام درون قابلمه جای گرفته فضای خالی داشته باشد تا برنج به خوبی قد بکشد و بپزد.

۹- زمانی که برنج را دم می‌کنید با انتهای قاشق سوراخ‌های عمقی داخل برنج ایجاد کنید تا بخار از کف قابلمه به برنج‌های رویی هم برسد و برنج به صورت یکدست دم بکشد.

۱۰- حتماً از دمکنی استفاده کنید چرا که بعد از خاموش کردن برنج بخارات جمع شده در قسمت داخلی در قابلمه روی برنج برگشته و برنج را شفته می‌کنند اما وجود دمکنی مانع از برگشتن قطرات مایع به برنج می‌شود.

۱۱- نیمی از روغن را در ابتدا به برنج اضافه کرده و نیمی را قبل از خاموش کردن برنج به آن اضافه کنید. روغنی که از ابتدا به پلو می‌زنید باعث می‌شود تا برنج خشک نشود و روغنی که در انتها به آن اضافه می‌کنید (مخصوصاً اگر عادت به استفاده از روغن حیوانی دارید) باعث می‌شود تا برنج خوش‌مزه‌تر و خوش عطرتر شود چراکه روغن در فرایند پخت مقداری از عطر و مزه خود را از دست می‌دهد.
۱۲- برای پخت برنج به صورت کته، به ازای هر پیمانه برنج، یک پیمانه آب در نظر بگیرید. اگر قابلمه‌ای با سایز مناسب انتخاب کنید باید به اندازه یک بند انگشت آب روی برنج را پوشانده باشد.

۱۳- برای پخت برنج از ابتدا آب زیاد نریزید. ده دقیقه آخر پخت برنج اگر برنج کمی خام بود می‌توانید مقداری آب به آن اضافه کنید تا به خوبی بپزد اما اگر از ابتدا آب زیادی بریزید برنج شفته می‌شود. برنج خام را می‌توان با اضافه کردن آب در انتهای پخت برنج به برنج پخته خوبی تبدیل کرد اما برنج شفته قابل اصلاح کردن نیست.
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان
     
























پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.