جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

توکن، NFT, پلتفرم

توکن، پلتفرم، NFT ، بلاک چین، بیتکوین ، اتریوم، شت کوین، میم کوین، متاورس، کریپتو

دوستان هرچی در مورد هرکدوم از اصطلاحات بالا میدونید به زبان ساده و قابل فهم توضیح بدید ممنون میشم.



0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

6


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

6 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



20223
9832
67613

Guest

تکنولوژی‌های جدید با ورود به هر جامعه‌ای، واژگان و عبارت‌های مختلفی به خود می‌گیرند. با ظهور و گسترش بیت‌کوین، عباراتی مانند کریپتو، کریپتوکارنسی، ارز دیجیتال، رمز ارز و بلاک چین به طور گسترده در بین سرمایه‌گذاران و تریدرهای ایرانی استفاده می‌شوند.
«کریپتو» (Crypto) در اصل خلاصه شده عبارت «کریپتوکارنسی» (Cryptocurrency) است. کریپتوکارنسی از دو کلمه «کریپتو» به معنی «رمز» و «کارنسی» به معنی «ارز» تشکیل شده است. با این تفاسیر می‌توان گفت، کریپتو به ارزهایی گفته می‌شود که از تکنیک‌های رمزنگاری برای ساخت آن‌ها استفاده شده است. این عبارت در فارسی بیشتر با لغت «رمزارز» شناخته می‌شود اما معادل «ارز دیجیتال» (Digital Currency) یا «ارز مجازی» (Virtual Currency) نیز برابر با آن در نظر گرفته می‌شود.

ارز دیجیتال و ارز مجازی هردو یک معنی را دارند و به ارزهایی اطلاق می‌شوند که در فضای دیجیتال و به صورت مجازی ایجاد شده‌اند. با این تعریف، کریپتو و کریپتوکارنسی نیز جزوی از ارزهای دیجیتال و مجازی است، با این تفاوت که نوع ساخت آن با دیگر ارزهای دیجیتال متفاوت است. بنابراین، ارز دیجیتال یک مجموعه بزرگ از ارزهای مجازی است که یک زیرمجموعه آن مربوط به کریپتو است.

کریپتو، تفاوت زیادی با سایر ارزهای دیجیتال دارد. تکنیک‌های رمزنگاری استفاده شده در کریپتو «خرج مضاعف» (Double Spend) ارزها را تقریبا از بین برده است. بسیاری از کریپتوکارنسی‌ها از یک سیستم غیرمتمرکز و توزیع شده برای تایید و ثبت تراکنش‌ها استفاده می‌کنند و ارزهای جدید نیز در فرآیند ثبت تراکنش‌ها استخراج می‌شوند
0
امتیاز


20223
9832
67613

Guest

بلاک چین (Blockchain)
به زبان ساده، بلاک چین یک نوع سیستم ثبت اطلاعات و گزارش است. تفاوت آن با سیستم‌های دیگر این است که اطلاعات ذخیره‌شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای یک شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود. با استفاده از رمزنگاری و توزیع داده‌ها، امکان هک، حذف و دستکاری اطلاعات ثبت‌شده، تقریباً از بین می‌رود.

مفهوم بلاک چین اولین بار با پیدایش بیت کوین به وجود آمد و پادشاه ارزهای دیجیتال از این راهکار برای ذخیره اطلاعات مربوط به دارایی کاربران بهره برد.
0
امتیاز


20223
9832
67613

Guest

معایب ارز دیجیتال شت‌ کوین
احتمال افت قیمت و بی‌ارزش شدن شت کوین بالا است.
احتمال کلاهبرداری وجود دارد.
احتمال لغو پشتیبانی صرافی از شت کوین وجود دارد.
0
امتیاز


20223
9832
67613

Guest

مزایا ارز دیجیتال شت‌ کوین
با وجود ریسکی بودن سرمایه‌گذاری در Shitcoin می‌توان سه مزیت برای آن در نظر گرفت:

ممکن است قیمت‌ها به شدت افزایش یابد.
با وجود پایین بودن قیمت؛ نگهداری حجم زیادی از رمزارز امکان‌پذیر است.
امکان خریداری طیف گسترده‌ای از شت کوین‌ها فراهم است.
0
امتیاز


20223
9832
67613

Guest

اصطلاح شت کوین به ارز دیجیتال کم ارزشی اشاره دارد که هیچ هدف مشخصی را دنبال نمی‌کند. اساساً این اصطلاح دارای بار معنایی منفی بوده و اغلب برای توصیف آلت کوین‌ها یا کریپتوکارنسی‌هایی که بعد از محبوبیت بیت‌کوین ایجاد شده‌اند، استفاده می‌شود؛ بنابراین شت کوین به هر رمزارزی به‌ غیر از بیت‌کوین اطلاق می‌شود. به‌طورکلی رمزارزی که بدون حسن ‌نیت و هرگونه تکنولوژی جدید یا پیشرفته‌ای آغاز به کارکرده و بر اساس حدس و گمان قیمت‌گذاری شود؛ پس از عرضه بی‌ارزش خواهد شد.

تعدادی از معروف‌ترین شت کوین‌ها عبارت‌اند از: Dogecoin، WAX، SAFEMOON، DASH، Cardano و Hungry Bear.
0
امتیاز


20223
9832
67613

Guest

توکن در بازار ارزهای دیجیتال به هر نوع دارایی‌ای اطلاق می‌شود که قابلیت مبادله و انتقال دیجیتالی بین افراد را داشته باشد.
توکن‌ها روی بلاک چین ایجاد می‌شوند و براساس خصوصیاتی که برایشان تعریف می‌شود، دسته‌بندی‌ها و کاربرد‌های متفاوتی خواهند داشت. امروزه، بلاک چین اتریوم میزبان اکثر توکن‌ها با ویژگی‌های متنوع و منحصربه‌فردشان است. بنابراین، ویژگی دیگری که در تعریف توکن باید به آن توجه کرد، بی‌نیازی به بلاک چین اختصاصی است که نقطه تمایز آن با کوین نیز به‌شمار می‌رود. درواقع، یک کوین می‌تواند توکن قلمداد شود؛ اما لزوما هر توکنی نمی‌توان به‌عنوان کوین در نظر گرفته شود.

یک کوین مانند لایت‌کوین، از طریق ایجاد تغییراتی در کد اصلی بیت کوین ایجاد می‌شود. به این ارزهای دیجیتال، آلتکوین (Altcoin) نیز گفته می‌شود، زیرا به تناوب بیت کوین، می‌توانند استفاده شوند و کاربردهای آنها شبیه بیت‌کوین است.
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان


20000 امتیاز هدیه بهترین جواب


17500 امتیاز هدیه بهترین جواب




















پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.