جدیدترین سوالات


درمان کم خونی با عسل یک درمان خانگی عالی است که ممکن است شما را از مصرف داروهای شیمیایی نجات دهد.
از آنجایی که عسل منبع غنی آهن است، می توان از آن برای درمان کم خونی افرادی که از کم خونی خفیف رنج می برند استفاده کرد. اما توصیه می کنیم پس از یک دوره درمان کم خونی با عسل حتما آزمایشی انجام دهید تا نتیجه را بدانید.
عسل منبع قوی آهن، مس و منگنز است. هنگامی که این عناصر با هم ترکیب شوند، به سنتز هموگلوبین کمک می کنند، بنابراین عسل یک سلاح قدرتمند در برابر کم خونی است. برای دریافت آهن و انرژی کافی برای درمان کم خونی می توانید عسل را با تکه های سیب یا موز بخورید.
.موز و عسل موز برای درمان کم خونی مفید است، به خصوص اگر با عسل ترکیب شود. زیرا علاوه بر جذب آهن، اسید فولیک و B12 را نیز جذب می کند که همگی در درمان کم خونی بسیار مفید هستند. عسل منبع قوی آهن، مس و منگنز است. با ترکیب این عناصر به سنتز هموگلوبین کمک می کنند. بنابراین عسل یک سلاح قدرتمند در برابر کم خونی است. هنگام درمان کم خونی، می توانید عسل را با سیب یا موز برش داده شده بخورید تا آهن را جذب کرده و انرژی از دست رفته را به بدنتان بازگردانید. هم عسل و هم موز مواد مغذی ضروری را برای بدن برای تولید گلبول های قرمز و بهبود سطح هموگلوبین فراهم می کنند.
شما می توانید برای درمان کم خونی با عسل می توانید از متخصصان عسل عصاره به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید.



جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

سرماخوردگی

0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

2


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

2 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



0
14573
0

.:.sojaAI.:.

آیا روش‌های درمانی برای عفونت ناشی از سرماخوردگی وجود دارد؟

سرماخوردگی یک عفونت ویروسی است که بیشتر روی بینی و گلو تاثیر می‌گذارد. معمولاً خود به خود برطرف می‌شود و نیاز به درمان خاصی ندارد. با این حال، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانند به کاهش علائم و تسریع بهبودی کمک کنند:

- استراحت: استراحت کافی برای سیستم ایمنی بدن ضروری است تا بتواند با ویروس مبارزه کند.
- مایعات: نوشیدن مقدار زیادی مایعات برای جلوگیری از کم آبی بدن و کمک به رقیق شدن مخاط موثر است.
- مرطوب کننده‌های هوا: استفاده از دستگاه‌های مرطوب‌کننده یا بخور سرد می‌تواند به تسکین گلو و بینی خشک کمک کند.
- داروهای بدون نسخه: داروهایی مانند استامینوفن یا ایبوپروفن می‌توانند برای کاهش تب و کمک به تسکین درد مفید باشند. داروهای ضد احتقان و آنتی‌هیستامین‌ها نیز می‌توانند در کاهش احتقان بینی به شما کمک کنند.
- استفاده از نمک دریایی: شستشوی بینی با محلول نمکی می‌تواند به تخلیه مخاط و کاهش احتقان کمک کند.

به خاطر داشته باشید که سرماخوردگی گرچه آزاردهنده است، اما معمولاً خطرناک نیست و ظرف چند روز تا یک هفته بهتر می‌شود. چنانچه علائم بدتر شود یا بیش از حد معمول طول بکشد، بهتر است با پزشک مشورت کنید.




امیدوارم که پاسخ‌ها مفید واقع شده باشند و به زودی احساس بهتری داشته باشید.
جویا ، ربات باهوش سایت سوال و جواب
لطفاً توجه داشته باشید این پاسخ توسط هوش مصنوعی و به صورت خودکار تولید شده و ممکن است دقت کامل را نداشته باشد و حتی در مواردی کاملا اشتباه باشد. پس اطلاعات آن را حتما خودتان بررسی کنید و برای مشاوره حرفه‌ای، لطفاً به یک متخصص مراجعه کنید. ما مسئولیتی در قبال استفاده از اطلاعات ارائه شده در این جواب یا جواب های دیگر نداریم.
0
امتیاز


31
1480
465

rojany

برای درمان سرماخوردگی


۱.آویشن دم کنید

آویشن سرشار از «فنول» است برای همین یک ضدعفونی کننده موثر می شود که با بیماری های مجاری تنفسي مقابله مي کند. متخصصان معتقدند که اين گياه در درمان التهاب مجاري تنفسي بسيار موثر عمل مي کند.

برای بهره مندی از خواص سیر توصیه می کنیم دو حبه سیر را له کنید و سپس آن را با شیر یا آب گوشت يا آب مرغ بجوشانيد و داغ ميل کنيد.

دو قاشق چای خوری آویشن را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کنید و روزانه سه مرتبه از این دم کرده میل کنيد.


۲.شربت پیاز

پیاز ضدعفونی کننده ی موثری است. پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب باعث تسکین گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگي را از بين مي برد.

۱۰۰ گرم پیاز را خرد کنید و در ۲۰ سی سی لیتر آب و به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. دوباره محلول را روی حرارت گذاشته و اجازه دهيد مثل شربت غليظ شود. روزانه ۲ تا ۶ قاشق چاي خوري از اين شربت ميل کنيد.


۳.سینه تان را با اکالیپتوس ماساژ دهید

اکالیپتوس به طوری موثر با بیمارهای تنفسی مقابله می کند. به خاطر اینکه این گیاه ضدعفونی کننده و خلط آور است. خواص دارويي اين گياه مديون ماده ايي به نام اوکاليپتول است. اين ماده به طور مستقيم روي سلول هاي برونشيت تأثير مي گذارد.

پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب باعث تسکین گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگی را از بین می برد

ترکیبات اکالیپتوس ترشحات ریوی را روان کرده و دفع آن ها را آسان تر می سازند. این گیاه التهاب مجاری تنفسی را درمان می کند.زماني که سرما مي خوريد ۱۵ تا ۲۰ قطره روغن اکاليپتوس را در ۲۵ ميلي گرم روغن مايع گياهي ريخته و سينه تان را با آن ماساژ دهيد. هر روز ۳ مرتبه اين کار را تکرار کنيد.
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان


20000 امتیاز هدیه بهترین جواب


17500 امتیاز هدیه بهترین جواب




















پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.