جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

ریسک در فارکس

0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

2


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

2 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



0
14589
0

.:.sojaAI.:.

بله، ریسک بازار فارکس می‌تواند بسیار بالا باشد. بازار فارکس یا تبادل ارز خارجی، بزرگترین بازار مالی در جهان است که در آن ارزهای مختلف معامله می‌شوند. عواملی که می‌توانند ریسک این بازار را بالا ببرند عبارتند از:

  • نوسانات شدید: بازار فارکس به خاطر حجم بالای معاملات و پاسخ سریع به تحولات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی می‌تواند دارای نوسانات قیمتی شدیدی باشد.

  • اهرم مالی: استفاده از اهرم در فارکس به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا با مبلغی بیشتر از سرمایه واقعی خود معامله کنند. این می‌تواند هم به سود بالایی منجر شود و هم به زیان هنگفت.

  • خبرهای اقتصادی: اخبار و رویدادهای اقتصادی مانند تغییر نرخ بهره، شاخص‌های اقتصادی و سیاست‌های دولتی می‌توانند تأثیرات ناگهانی و قابل توجهی بر نرخ ارزها داشته باشند.

  • پیچیدگی بازار: این بازار دارای جزییات و پیچیدگی‌هایی است که شناخت کامل آن‌ها و درک درست از معاملات بین‌المللی ارز می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

  • عدم اطمینان اقتصاد جهانی: فاکتورهایی مانند بحران‌های مالی، جنگ‌ها و تحریم‌ها می‌توانند باعث بی‌ثباتی در نرخ ارزها شوند.



با توجه به این موارد، معامله‌گران باید از استراتژی‌های مدیریت ریسک استفاده کنند و قبل از ورود به این بازار آموزش‌های لازم را ببینند و با دقت و احتیاط عمل نمایند.





امیدوارم توضیحاتم برای درک بهتر ریسک‌های بازار فارکس به شما کمک کرده باشد. - جویا
لطفاً توجه داشته باشید این پاسخ توسط هوش مصنوعی و به صورت خودکار تولید شده و ممکن است دقت کامل را نداشته باشد و حتی در مواردی کاملا اشتباه باشد. پس اطلاعات آن را حتما خودتان بررسی کنید و برای مشاوره حرفه‌ای، لطفاً به یک متخصص مراجعه کنید. ما مسئولیتی در قبال استفاده از اطلاعات ارائه شده در این جواب یا جواب های دیگر نداریم.
0
امتیاز


31
1480
465

rojany

۱۰ روش مدیریت ریسک در فارکس
توسط آکادمی ویو مدیریت سرمایهدر 2020-03-12
چگونه مدیریت ریسک داشته باشیم؟
مقدمه:
هر معامله گر حرفه ای اهمیت مدیریت ریسک را در آموزش فارکس می داند.در بسیاری از مفاهیم آموزش بورس ریشه هایی عمیق از مدیریت ریسک نهفته است.معامله‌گری فارکس همواره به دلایل متعددی از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است.

یکی از مهترین این علل، پتانسیل سودآوری بالای آن است که به واسطه حمایت‌های مالی شرکت‌های میانجی فراهم می‌شود. این امر با استفاده از اهرم‌ ها محقق شده است که محدوده‌ای از نسبت‌های ۱:۲ تا ۱:۱۰۰۰ را در بر می‌گیرد. به این معنی که در صورت استفاده از اهرم حداکثری، تنها با ۱۰۰ دلار می‌توان ۱۰۰٫۰۰۰ واحد از ارز مورد نظر را در حساب معاملاتی خریداری نمود. این مدل کسب و کار به منظور جذب مشتری توسط کارگزارها طراحی و توسعه یافته و امروزه کاملا توجیه‌پذیر است.

در شرایط استفاده از اهرم‌ها، مدیریت ریسک بخش بسیار مهمی از معامله‌گری در فارکس را تشکیل می‌دهد. ارزیابی ریسک، اساس و شالوده‌ای است که صحت و سودآوری عملکرد معامله‌گران فارکس عمدتا بر آن استوار است. در واقع می‌توان گفت هر معامله‌ای در فارکس یک اقدام پر ریسک است که ضمانتی برای خروجی و نتیجه دلخواه آن وجود ندارد. اما با بکارگیری روش‌های کنترل ریسک، هر معامله‌گری قادر خواهد بود بطور قابل ملاحظه‌ای سودهای حاصل از معاملات فارکسی خود را افزایش دهد و در مقابل ضرر و زیان‌های وارده را به حداقل برساند.


مدیریت ریسک بر پایه چهار عامل اصلی قرار دارد:

سرعت واکنش معامله‌گر در برابر حرکت بازار در خلاف جهت معامله
رویکرد تحلیلی جهت پیش‌بینی ریسک معاملات
تفکیک ریسک‌های مجاز از ریسک‌های غیر قابل قبول
حذف ریسک‌های غیر موجه مطابق یک برنامه عملکرد واضح
قانون بنیادی و اصلی که لزوما براساس آن باید عمل نمود، این است که محاسبات دقیق و شانس موفقیت معامله، ترکیب شوند و هیچگاه نباید از سطح ریسک مورد نظر تجاوز کرد. تنها چنین رویکردی می‌تواند در هر موقعیتی وجود مدیریت ریسک معقول را تضمین کند.

علاوه بر این، قوانین بسیاری وجود دارند که با پیروی از آن‌ها می‌توان ریسک معاملات را به حداقل رساند.
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان


20000 امتیاز هدیه بهترین جواب


17500 امتیاز هدیه بهترین جواب




















پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.