جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

ماهه خدمتم تموم شده ولی کارتم نیومده

8 ماهه خدمتم تموم شده ولی کارتم نیومده



0
امتیاز

جوابی برای این سوال در دست نیست!




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان
     





















داربست، یک سازه مهم در ساختمان‌ها و سازه‌های بلند است که برای دسترسی به ارتفاعات مختلف استفاده می‌شود. این سازه از بخش‌های مختلف تشکیل شده و لوله‌های داربستی یکی از اجزای اصلی و حیاتی آن هستند. میزان تحمل بار لوله داربست بسیار اهمیت دارد؛ زیرا ناتوانی آن در تحمل بارها خطرات زیادی را برای افراد و سازه‌ها ایجاد می‌کند.

لوله داربستی چیست؟

داربست‌های ساختمانی به سازه‌های فلزی اطلاق می‌شوند که برای دسترسی به نقاط مختلف و سخت‌رس معمولاً در حین ساختمان‌سازی استفاده می‌شوند. این سازه‌ها از لوله‌های فلزی به طول ۳ و ۶ متر تشکیل شده‌اند. لوله‌های داربستی در دو نوع سبک و سنگین در بازار موجود هستند و از آن‌ها بر اساس شرایط و وزن‌های مختلف استفاده می‌شود. قطر بیرونی استاندارد لوله‌های داربستی ۴۸.۳ میلی‌متر است و ضخامت دیواره ممکن است متغیر باشد. این لوله‌ها در طول ۶ متر تولید می‌شوند و از ورق سیاه به صورت درزدار ساخته می‌شوند. علاوه بر این، سازه داربست با اتصال این لوله‌ها تشکیل می‌شود و توسط بست‌های مخصوص به یکدیگر متصل می‌شوند. این لوله‌ها تنها برای کاربردهای صنعتی مناسب بوده و در صنایع و سازه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رایج‌ترین سایز لوله داربست ۱ و ½ اینچ یا معادل نمره ۵ است که در صنعت با نام لوله ۵ شناخته می‌شود. ضخامت پرکاربرد این لوله ۲.۵ و ۲ میلی‌متر است.



پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.