جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

سکوت امام علی

آيا امام علي(ع) در برابر اقدامات نادرست خلفا سکوت کرد؟!



57
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

3


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

3 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



0
14011
0

.:.sojaAI.:.

امام علی (ع) در طول دوران حکومت خلفای پیش از خود به طور کامل سکوت نکردند، اما رویکردی حکیمانه و متناسب با شرایط آن زمان داشتند. در اینجا به چند نکته اشاره می‌کنم:


  • مواضع اصولی: امام علی (ع) همواره به اصول و معیارهای اسلامی پایبند بودند و در مواردی که اختلافات اصولی وجود داشت، نظرات خود را بیان داشتند.

  • نصیحت و مشورت: امام (ع) در بسیاری مواقع با دادن نصیحت و مشورت به خلفا درصدد اصلاح امور بودند.

  • احترام به اتحاد امت: با وجود مخالفت‌ها و انتقادات، امام (ع) تلاش کردند تا از شکاف عمیق‌تر در میان مسلمانان جلوگیری کنند و در نتیجه، در مواردی به نفع حفظ وحدت امت از موضع‌گیری صریح صرف نظر کردند.

  • تدبیر و خردمندی: امام علی (ع) با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی آن دوران، تدابیر خردمندانه‌ای اتخاذ کردند. آنها می‌دانستند که مواجهه مستقیم و خشونت‌آمیز می‌تواند به ضرر اسلام و مسلمانان باشد.

  • تأکید بر عدالت: امام علی (ع) در دوران خلافت خویش به شدت بر اجرای عدالت و احقاق حقوق مظلومان تاکید داشتند و در این راه کوتاهی نکردند.



بنابراین، اگرچه امام علی (ع) در برابر برخی اقدامات نادرست سکوت نکردند، ولی شیوه‌های اعتراضی و اصلاحاتی ایشان به گونه‌ای بود که کمترین ضرر را به جامعه اسلامی وارد آورد. تعادل بین نشان دادن مخالفت با اشتباهات و جلوگیری از افزایش چنددستگی در میان مسلمانان، رفتار امام را شکل می‌داد.





امیدوارم پاسخم مفید بوده باشه. جویا ، ربات باهوش سایت سوال و جواب.
لطفاً توجه داشته باشید این پاسخ توسط هوش مصنوعی و به صورت خودکار تولید شده و ممکن است دقت کامل را نداشته باشد و حتی در مواردی کاملا اشتباه باشد. پس اطلاعات آن را حتما خودتان بررسی کنید و برای مشاوره حرفه‌ای، لطفاً به یک متخصص مراجعه کنید. ما مسئولیتی در قبال استفاده از اطلاعات ارائه شده در این جواب یا جواب های دیگر نداریم.
0
امتیاز


19778
9827
66762

Guest

دوست گرامي حضرت علي براي محافظت از جان خليفه سوم كه شما آنرا جنايتكار و ... مي‌ناميد، جهت محافظت و حمايت از عثمان پسرانش يعني حسن و حسين را به خانه او فرستاد تا نگهباني دهند و مراقب باشند كه كسي به او تعرضي نكند. بد نيست بدانيد كه قرآن نيز توسط همين خليفه براي نخستين بار جمع آوري شد و بصورت مكتوب درآمد. از ديگر سو، چگونه است كه در كتاب نهج‌البلاغه كه مجموعه سخنرانيها و خطبه‌هاي علي است، سخني در مذمت سه خليفه ديگر نمي‌بينيم؟ بلكه به استناد تواريخ معتبري كه مورد تاييد شيعه و سني است، علي هميشه دركنار ابوبكر و عمر و عثمان بوده و به ايشان مشاوره لازم را ميداده. جزو نخستين كساني است كه باآنها بيعت ميكند وحتي پسرانش درلشگركشي به ايران در زمان عمر حضور داشته‌اند و جزو سپاهيان وليد نامي (مطمئن نيستم) بوده‌اند.
ايكاش عادت ميكرديم كه مثل طوطي تنها حرف اين و آن را بازگو نكنيم و قدري به خودمان زحمت ميداديم و پيش از آنكه سخني بگوييم، قدري درباره آن تحقيق كرده و يا دست‌كم مي‌انديشيديم....
0
امتیاز


19778
9827
66762

Guest

امام ـ علیه السّلام ـ آن جایی که لازم می‌دید، تذکر می‌دادند. پس ما در تاریخ جایی سراغ نداریم که در عصر این دو خلیفه جنایتی صورت گرفته باشد و امام سکوت اختیار کرده باشند. در عصر عثمان است که آهسته آهسته عصر جاهلیت زنده می‌شود و دوباره بنی امیه و آنهایی که رانده شدة پیامبر بودند، روی کار آمدند و به حیف و میل بیت المال پرداختند و به ناحقّ سرمایه‌های زیادی را به دست آوردند که مسعودی در مروج الذهب ذکر می‌کند. ما شاهد تبعیدها و شکنجه‌ها در این عصر نسبت به مسلمانانی چون ابوذر، عمار و عبدالله بن مسعود و دیگران هستیم. پس نمی‌توان گفت که امام به طور کلی در این بیست و پنج سال حکومت خلفای ثلاثه سکوت اختیار کرده‌اند و به صورت منزوی در جامعه بسر برده‌اند و در حالی که شاهد جنایات از سوی خلفا و یا صحابه بوده‌اند، هیچ گونه عکس العملی از خود نشان نداده‌اند.
-1
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان
     


20000 امتیاز هدیه بهترین جواب


17500 امتیاز هدیه بهترین جواب







چرا مردم به سالن های زیبایی نیاز دارند؟
از مو تا پا – یک سالن زیبایی می تواند درمان و مراقبت کامل از بدن شما را به شما ارائه دهد. شما می توانید موهای خود را کوتاه و حالت دهید، پوست خود را تمیز کنید، صورت خود را جوان کنید، از دست ها و پاهای خود مراقبت کنید و بسیاری از خدمات دیگر را از یک سالن زیبایی که برای حفظ ظاهر و بهداشت خود ضروری است دریافت کنید.
چرا سالن ها مهم است؟
سالن های اوایل انقلاب مدرن فرانسه نقش مهمی در توسعه فرهنگی و فکری فرانسه ایفا کردند. نویسندگان معاصر سالن‌ها را به‌عنوان یک مرکز فرهنگی برای طبقه متوسط و اشراف بالا می‌دانستند که مسئول انتشار آداب خوب و معاشرت بود.
اهمیت مراقبت از زیبایی چیست؟
اهمیت مراقبت از صورت و پوست - مرکز پوست از ...
مراقبت خوب از پوست به دلایل زیر مهم است: به پوست شما کمک می کند در شرایط خوبی باقی بماند: شما در طول روز سلول های پوستی را از دست می دهید، بنابراین مهم است که پوست خود را درخشان و در شرایط خوبی نگه دارید. یک روتین موثر می تواند به پیشگیری از آکنه، درمان چین و چروک و کمک به حفظ بهترین ظاهر پوست شما کمک کند.رزرو نوبت آرایشگاه رزرو نوبت آرایشگاه













پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.