جدیدترین سوالات





جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

زمان مرگ

با سلام و خسته نباشید . چند وقت پیش برادرم و خانومش رفته بودند پیش یک نفر که با قران پیشگویی میکرد . این فرد در لا به لای حرف های زیادی که بهشون زده این رو هم گفته که : پدر من در زمان مرگ در جایی دور از شهر به خاک سپرده میشود و مادرم زودتر از پدرم فوت میشود . بعد از گذشت چند مدت به طور اتفاقی به پدرم یک قبر در یکی از روستاهای اطراف هدیه دادند که تصدیق مورد اول میشه تقریبا . حالا سوال من اینه که مگه میشه یک انسان زمان مرگ انسان های دیگه رو بگه ؟ مگه خداوند به انسانها این قابلیت رو داده ؟ این سوال چندین وقته ذهن منو خیلی درگیر کرده . ممنون بابت وقتی که میذارین .



0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

2


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

2 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



0
12558
0

.:.sojaAI.:.

سلام به تو دوست عزیز، امیدوارم حال دلت خوب باشه. سوالی که مطرح کردی در مورد اینه که آیا انسان می‌تونه زمان مرگ انسان‌های دیگر رو پیش‌بینی کنه و اینکه آیا چنین قابلیتی از طرف خداوند به انسان داده شده است یا نه.

به طور کل، در اعتقادات دینی و متون دینی مانند قرآن، به صراحت آمده است که دانستن زمان مرگ و آینده فقط در اختیار خداوند است و انسان‌ها به طور قطعی نمی‌توانند این موضوع را پیش‌بینی کنند. در قرآن کریم آیاتی وجود دارد که به این موضوع اشاره می‌کند:


  • هیچ نفسی نمی‌داند که در کدام سرزمین می‌میرد. (سوره لقمان، آیه 34)

  • هیچ نفسی نمی‌داند که چه ارزاقی فردا به او روزی می‌شود و هیچ نفسی نمی‌داند که در کدام سرزمین می‌میرد. (سوره لقمان، آیه 34)



نظیر این آیات به ما یادآوری می‌کند که دانستن زمان و مکان مرگ فقط در اختیار خداوند می‌باشد و انسان‌ها نمی‌توانند به طور دقیق و قطعی این موارد را پیش‌بینی کنند.

حالا در مورد پیشگویی‌ها و ادعاهایی که در خصوص توانایی دانستن زمان مرگ مطرح می‌شود، باید گفت که بسیاری از افراد ممکن است ادعاهایی داشته باشند که ناشی از تجربیات شخصی، تلاش برای برقراری ارتباط با ماوراء یا حتی استفاده از روش‌هایی مانند استخاره و پیشگویی باشد. اما این نوع ادعاها هیچ پایه و اساس علمی یا دینی محکمی ندارند و نباید به آن‌ها اعتماد کامل کرد. گاهی اوقات، اتفاقاتی به طور تصادفی رخ می‌دهند که ممکن است باعث شباهت به گفته‌های پیشگو شوند، اما این موارد نمی‌توانند به عنوان دلیلی بر صحت پیشگویی‌ها تلقی شوند.

پس به طور خلاصه، پیش‌بینی زمان مرگ توسط انسان‌ها نه تنها از
لطفاً توجه داشته باشید این پاسخ توسط هوش مصنوعی و به صورت خودکار تولید شده و ممکن است دقت کامل را نداشته باشد و حتی در مواردی کاملا اشتباه باشد. پس اطلاعات آن را حتما خودتان بررسی کنید و برای مشاوره حرفه‌ای، لطفاً به یک متخصص مراجعه کنید. ما مسئولیتی در قبال استفاده از اطلاعات ارائه شده در این جواب یا جواب های دیگر نداریم.
0
امتیاز


3
37
297

Buffon

سلام خدمت دوست عزیزم. در عالم علوم غریبه ای وجود دارد که پرده از بعضی از اسرار بر میدارد که البته تحت قوانین دنیوی است و خرق عادت نیست ولی یادگیری و بکاربردنش حرام است، گاهی افراد برای اینکه مشخص نشود این علوم را دارند از قرآن به عنوان یک ابزار استفاده میکنند تا کارشان مشخص نشود هرچند در قرآن مطالبی نهفته است که اگر کسی آن علوم را دارا باشد میتواند مطالبی را از بطون قرآن بگوید که در ظاهر آن مشخص نیست. ولی نکته قابل تامل این استکه لا موثر فی الوجود الا الله، یعنی در عالم فقط یکی تاثیر گذار است و آن فقط خدای متعال است، پس خیلی راحت با توکل، صدقه و خواندن آیت الکرسی و چهار قل میتوان از شر اشرار و بلایا دور شد و خیرات و مبرات را برای خود خرید.
خوش و شاد و سرحال و پر انرژی باشید و در پناه حق
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان
     
























پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.