سوال های تصادفی





جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

گروه سوال:

بخشی از متن سوال:

سلام در مورد متد سازنده و کلاس مبشه ی برنامه بنویس

سلام در مورد متد سازنده و کلاس مبشه ی برنامه بنویسید و همراه با توضیحش
تشکر میکنم.



0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:

ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

3


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده



5582
8388
16369

Guest

 public class Soja
 
{

}

public class Student
{
public Student()
{
// default constructor
}
}


در هر دو كلاس بالا شما دارای default constructor می باشد پس می توانین كه كد های زیر را تایپ كنین:

 Soja e = new Soja();
 
Student st = new Student();


نكته بسیار مهم استفاده است كه شما می توانین از Constructor ها داشته باشید. دقت كنین كه وقتی شما كدی را داخل block of code یك سازنده از یك كلاس می نویسید مادامی كه از این كلاس شیء جدید ساخته می شود كدی كه داخل constructor نوشته شده نیز اجرا خواهد شد در نتیجه شما با استفاده از سازنده ها این توانمندی را خواهید داشت كه در زمان ساخته شده هر شیء كد مورد نظرتان را اجراء نمائید.

فرض كنین كه من می خواهم هر زمانی كه یك object از كلاس Soja ساخته شد یك جمله در محیط كنسول چاپ شود كه یك object جدید ساخته شد. پس:

 public class Soja
 
{
public Soja()
{
Console.WriteLine("New SOJA.ir Object Created ...");
}
}
0
امتیاز


5582
8388
16369

Guest


سازنده ها در سی شارپ - Constructors in CSharp
سازنده (Constructor) متدی است هم نام با كلاس كه چه بنویسیم (تایپ كنیم) و چه ننویسیم بر روی كلاس ها وجود دارد. همانطور كه قبلا هم دیدید من برای كلاس Person متدی هم نام با كلاس ننوشتم اما می توانستم از این متد در كنار كلمه new استفاده كنیم. كلمه new فقط برای ایجاد كردن یك شیء در حافظه در كنار نام متد استفاده می شود. پس دقت داشته باشین كه وقتی ما یك reference copy از یك شیء تهیه میكنیم در واقع فقط یك كپی از آدرس حافظه همان شیء را داریم (مثل 2 ریموت كنترل به یك تلویزویون) , اما وقتی از new به همراه اسم متد استفاده می كنیم یك شیء جدید در حافظه داریم.

سازنده پیشفرض - Default Constructor
سازنده پیش فرض یا همان Default Constructor متدی است هم نام با كلاس كه پارامتر ورودی ندارد و شما به صورت پیش فرض یك ورژن از سازنده ها رو در كلاستان دارین. به این معنی كه حتی وقتی كلاس شما دارای هیچ عضوی نیست (مثل این كلاس Soja ) باز دارای یك متد سازنده یا همان Constructor می باشد. البته این به این معنی نیست كه شما نمی توانید سازنده ها را تایپ كنین:
0
امتیاز


5582
8388
16369

Guest

اگه قبلا برنامه نویسی کرده باشین میدونین که میشه متغیر ها رو مقداردهی اولیه کرد
در زبان های شی گرا مثه سی شارپ و جاوا چون همه چیز بر پایه شی گرایی و کلاس هست شما وقتی یک کلاس می سازید میتونید با استفاده از سازنده ها متغیر ها رو مقدار دهی کنید
البته فقط برایه اینکار سازنده ها ساخته نشدن و فقط این یه مثال در حد مبتدیانه هستش برایه فهم مطلب...
ولی کلا وقتی شما یکی شی از کلاس مورد نظرتون می سازین(new می کنید!) کامپایلر میره سراغ سازنده ی شما که اگه نباشه سازنده ی پیش فرض فراخونی میشه که بدون پارامتره و مثلا به int ها صفر میده یا به متغیر های بولین false مقدار میده
ولی شما میتونید از سازنده استفاده کرده و اونطوری که دلتون می خواد متغیر هاتون رو مقدار دهی کنید و از همون اول برای شی ساخته شدتون بفرستید
0
امتیاز


جواب تو چیه؟

کاربر میهمان
     





2000 تومان هدیه بهترین جواب



















پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود، سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ir) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات