بسم الله الرحمن الرحیم
من معلم هستم و سه فرزند دختر دارم.تا الان هیچ مشکلی از نظر تربیت فرزندان نداشته ام.دختر اولم لیسانس و دومی دوم دبیرستان و سومی چهارم ابتداییست.
مدت یک ماه است که دختر دومم خیلی از اینترنت استفاده می کنه و من نمیدونم به چه سایت هایی مراجعه میکنه و به بهانه های مسائل درسی خیلی زیاد در حد 5 تا 6 ساعت مدام توی اینترنته و هر وقت ازش میپرسم میگه کار تحقیقی و درسی دارم...
و من میدونم که کار درسی انقدر طول نمیکشه...حتی متوجه شده ام که نیمه شبهها که ما خواب هستیم تا دیر وقت حتی 4 صبح توی اینترنته...
اوایل من خیلی به او اعتراض نمیکردم و حساس نبودم اما بعد از اینکه چندین بار به او تذکر دادیم و بحث کردیم مرتب از تلفن همراه خود استفاده میکنه و بسیار روی تلفن خود حساسه نمیدونم ک اس ام اس میده یا توی اینترنته...
حتی مواقعی ک خانه نیست اون رو خاموش و پنهان میکنه و یا با خودش ب حمام میبره... من بارها سعی کردم گوشیشو چک کنم ولی یا مقاومت میکنه یا وقتی هم ک ب سختی بدون اینکه بفهمه اون رو چک میکنم میبینم لیست تماس ها و پیام هاش خالیه ک چیز غریبیه و مطمئنم ک اونها رو پاک کرده
حتی یک بار ک در کنار ما بود و تلفنش مرتب زنگ میخورد جواب نمیداد و اون رو قطع میکرد به طوری ک اون شماره چندین بار پشت سر هم زنگ زد و دخترم در حضور ما جواب نداد تا اینکه من اعتراض کردم که چرا تلفنتو جواب نمیدی!!!!چون مشکوک شده بودم ...گفت مهم نیس مزاحمه.بعد رفت بیرون از اتاق و شروع کرد به پیام دادن و ...
در ضمن اون فوق العاده با هوشه و نیاز نداره که خیلی درس بخونه چون بدون درس خوندن هم نمره اول کلاسه و بنابراین از وقتش فقط برای تفریح و اینترنت استفاده میکنه ...
همینطور بسیار حساس و زود رنجه ب طوری ک وقتی بهش تذکر میدم ک چرا انقدر میری تو اینترنت ؟ میگه شما ب من اعتماد ندارین
دوستانش مدام ب او خط میدهند ک برو فلان سایت و فلان اهنگ و کتاب و فیلم و...

خواهش میکنم راهنماییم کنید ک بتونم این مشکل رو قبل از اینکه مسئله حاد بشه ب خوبی حل کنم
بسیار از کمکتون سپاسگذارم


جدیدترین سوالات





جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

شک

به رابطه دخترم با دوستانش که دختر هستند شک دارم ولی نمیدونم چطور کنترلش کنم. خودش با یه نفر دوسته که از سیگار کشیدن مخفیانش تعریف میکنه. بچه طلاق هم هست. دخترم تو دانشگاه فقط چسبیده به این آدم و از بقیه کنار گرفته. لطفا بگید چکار کنم که از این دوست جدا شه



0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

2


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

2 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



22
1480
455

rojany

در ادامه پاسخ قبلی :
8. اگر فرزند شما اعتماد به نفس داشته باشد احتمال اینکه با دوستان ناباب ارتباط برقرار کند بسیار کم است. با تشویق و تمجید از نقاط قوت او می‌توانید به فرزندتان کمک کنید که احساس اعتماد به نفس کند. همچنین می‌توانید توجه فرزند خود را به فعالیت‌هایی که باعث افزایش عزت‌نفس و اعتماد به نفس می‌شود جلب کنید.

9. بهتر است قبل از اینکه خودتان پا پیش بگذارید، اجازه بدهید فرزندتان به مسائل دوستی سر و سامان دهد. این کار می‌تواند به او کمک کند مهارت‌های ارزشمند زندگی مانند جرئت، جسارت و حل مشکلات و اختلافات را بیاموزد.

10. اگر فرزند شما واقعا تمایل به حفظ این دوستی دارد به او کمک کنید تا دست کم راهی برای تغییر آن پیدا کند. مثلاً اگر دوست فرزند شما دائم درباره ظاهر فرزندتان نظرات منفی می‌دهد و او را ناراحت می‌کند، فرزند خود را تشویق کنید که به دوست خود بگوید دست از این کار بردارد. بعضی اوقات برای جلوگیری از رفتارهای زشت، کمی جسارت لازم است.

11. اگر نوجوان شما آماده پایان دادن به دوستی است، باید تصمیم بگیرد که این مسئله را چگونه به دوستش بگوید. فرزند شما ممکن است لازم باشد چیزی مانند این جمله را بگوید که: "من دوست ندارم که پشت سر من غیبت کنی و بخاطر این دیگه نمی‌خوام دوستیمو باهات ادامه بدم مگر اینکه این رفتارتو تغییر بدی".
0
امتیاز


22
1480
455

rojany

راههای برخورد با دوستان فرزندان که مود تایید ما نیستند:
1. برای دور کردن دوستان سمی از فرزند خود می‌توانید در مورد ویژگی‌های دوستان خوب ( یعنی کسانی که از او مراقبت می‌کنند، او را در فعالیت‌ها شرکت داده و برایش احترام قائل هستند) با او صحبت کنید. این کار به او کمک می‌کند تا بفهمد با چه افرادی باید معاشرت داشته باشد.

2. اگر فکر می‌کنید افراد خاصی هستند که می توانند دوستان خوبی برای فرزندتان باشند سعی کنید بیشتر با آن‌ها معاشرت کنید. مثلا می‌توانید فرزند نوجوان خود را تشویق کنید تا در فعالیت‌هایی که افراد مورد پسند شما انجام می‎دهند، شرکت کند.

3. فرزند نوجوان خود را به داشتن طیف گسترده‌ای از دوستان از مکان‌های مختلفی مانند مدرسه، باشگاه‌های ورزشی یا از میان دوستان خانوادگی و همسایگان تشویق کنید. دلیل آن هم این است که اگر مشکلی در یکی از دوستی‌ها پیش آمد، فرزند شما دوستان دیگری داشته باشد که به آن‌ها مراجعه کند.

4. هنگامی که دوستان فرزند خود را بشناسید، این فرصت را پیدا می‌کنید که بی سر و صدا تعاملات اجتماعی فرزندتان را مشاهده کرده و به هر مشکلی رسیدگی کنید. شما می‌توانید فرزند خود را به دورهمی گرفتن با دوستانش در خانه تشویق کنید.

5. با فرزندتان درباره رفتار با دوستانش صحبت کنید. به حرف‌هایش گوش دهید. وقتی ارتباط صمیمانه با نوجوان خود برقرار کنید به احتمال زیاد فرزند شما در مورد هر مشکلی که پیش بیاید با شما صحبت می‌کند.

6. در بخشی از صحبت‌هایتان می‌توانید به سابقه‌ دوستی خودتان اشاره کنید. این کار ممکن است به او کمک کند تا از تجربه های شما استفاده کند.

7. می‌توانید از طریق ارتباط با دوستان و همکارانتان، الگویی برای فرزند نوجوان خود در شکل‌گیری و حفظ روابط مثبت باشید. فرزند شما با مشاهده روابطی که احترام، همدلی و راه‌های مثبت برای حل اختلافات را دارد، ارتباط درست را می‌آموزد.
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان
     
















سلام.من یه مدت هست دنبال یه بازی میگشتم ک نامش رو یادم نیست و قبلا داشتمش.تو گوگل با نام بازی استراتژیک و موارد دیگر حول همین گزینه رو دنبال کردم ولی هیچ عکس یا نامی ازش ندیدم.میخواستم این نظر رو بزارم که اگه میشه کسی ببینه و کمک کنه.توضیحات بازی:بازی در سبک استراتژیک و در نوع ساخت قلعه مثل استرانگ هولد یا ایج اف امپایر بود .منابع بازی طلا و چوب بودن ولی غذا نداشت.شما در بازی قادر به انتخاب یکی از سه نوع قلعه مغول یا اروپایی یا پارس(شاید هم روسی.درست نفهمیدم کدومش بود).در بازی نیرو ها دارای محدودیت ساخت بودن(افزایش محدودیت با گرفتن قبایل انجام میشد).البته نیروها در بازی با کشتن هر نیروی حریف ارتقا میفاتند (ستاره ای بالایشان ظاهر میشد)و قویتر میشدند همچنین جانشان نیز افزایش میافت(حداکثر ستاره ای ک میگرفتن 6تا بود).هر نوع قبیله دارای چهار فرمانده بود.اگ کسی این بازی رو میشناسه بهم ایمیل بده.ممنون میشم.ایمیل: از مدیر وب نیز تشکر میکنم ک گذاشت این نظر رو بزارم.








پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.