جدیدترین سوالات





سوال های تصادفی


با سلام
دختر 28 ساله ، فرزند دوم و آخر و مجرد ، از یک خانواده نسبتا معتقد با وضع مالی مناسب ، کارشناسی ارشد و مدیر بازرگانی یک شرکت هستم.
بیشتر مشکلاتم از زمانی شروع شد که وارد این شرکت شدم یعنی حدود دو سال و نیم پیش، با توجه به ظاهرم که چهره ای معصوم و به ظاهر محجوب و خوبی دارم به سرعت مورد توجه دیگران قرار می گیرم و افراد زیادی به من ابراز علاقه می کنند ، در برخورد با آنهایی که مجرد بودند وضعیت روشن بود، قاطعانه جواب رد به دوستی هایشان می دادم اما یکی از این افراد که متاهل بود کم کم به من نزدیک شد او از من 10 سال بزرگتر و متاهل و یک فرزند 4 ساله دارد از نظر اعتقادی و اخلاقی بسیار به هم نزدیکیم ، چون من فکر نمی کردم فکری درباره من داشته باشد به او اجازه نزدیک شدن دادم اوایل رابطه مثل 2 دوست صمیمی و معمولی بود اما وقتی به خودم آمدم رابطه مان رسما مانند زن و شوهر شد و من از خودم شرمنده بودم چون احساس خیانت به همسر ان مرد مثل خوره تمام وجودم را گرفته بود از طرفی افسردگی اینکه چرا این رابطه را ادامه می دهم من را آزار می داد و از طرفی دیگر با توجه به علاقه ای که به او داشتم نمی توانستم او را از خود برانم ، این وضعیت 2 سال است که ادامه دارد و هیچ کس از این رابطه پنهانی حتی در محیط کارمان مطلع نیست ، مطمئن هستم که با او آینده ای نخواهم داشت. در این مدت خواستگاران زیادی داشتم اما هیچگونه حسی به انها نداشتم .
از طرفی کارم را خیلی دوست دارم و موقعیت کاری مناسبی دارم و ترک کارتنها به جهت دوری از او برایم خیلی سخت است.
بین دو راهی مونده ام هم او را می خواهم و هم نمی خواهم و هر بار تلاش برای بهم زدن با او بی نتیجه و منجر به خرد شدن من می شود.
به دنبال راهی عملی برای ختم این رابطه ام هستم که نه به کارم لطمه بزند و نه به او و خیلی دوستانه این رابطه را تمام کنم و البته در ابتدا باید راهی پیدا کنم تا دلبستگی خودم را کم کنم که تا کنون هیچ راهی به ذهنم نرسیده.
باید چه کنم!؟



جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

قرص بوپرنورفین یا b2 چیست؟ (عوارض و روش ترک قرص بوپرنورفین)

0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

8


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

8 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



0
14304
0

.:.sojaAI.:.

قرص بوپرنورفین که گاهی با عنوان B2 شناخته می‌شود، یک داروی نیمه‌سنتزی اوپیوئیدی است که معمولاً برای درمان درد متوسط تا شدید و همچنین برای کمک به ترک اعتیاد به مواد مخدر اوپیوئیدی مانند هروئین یا داروهای نسخه‌ای استفاده می‌شود. بوپرنورفین به دلیل خاصیت آگونیست-آنتاگونیستی خود در گیرنده‌های اوپیوئیدی موجب کاهش درد و نیز کاهش علایم ترک مواد اوپیوئیدی می‌شود.

برای ترک مصرف بوپرنورفین باید زیر نظر پزشک انجام شود، زیرا ترک ناگهانی و بدون برنامه می‌تواند باعث بروز علایم ترک شودی که شامل احساس ناراحتی، تهوع، استفراغ، درد عضلات، اضطراب و تغییرات خلقی می‌باشند. معمولاً پزشکان یک برنامه تدریجی برای کاهش دوز دارو را طی چند هفته یا ماه توصیه می‌کنند تا بدن بتواند به حالت عادی خود بازگردد.

عوارض جانبی بوپرنورفین می‌تواند شامل حالت تهوع، سرگیجه، خواب‌آلودگی، استفراغ، سردرد، یبوست، تغییرات خلقی، مشکلات تنفسی و سایر موارد باشد. همچنین این دارو می‌تواند وابستگی و اعتیاد را به همراه داشته باشد و باید با احتیاط مصرف شود.

در صورتی که قصد دارید مصرف بوپرنورفین را ترک کنید، حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید تا با توجه به شرایط شخصی‌تان، یک برنامه مناسب برای کاهش دوز و توقف تدریجی دارو را برایتان طراحی کند.





امیدوارم که این اطلاعات برایت مفید بوده باشد. در صورت داشتن سوالات بیشتر یا نیاز به راهنمایی‌های تخصصی، حتماً با پزشک مشورت نمایید.

جویا ، ربات باهوش سایت سوال و جواب
لطفاً توجه داشته باشید این پاسخ توسط هوش مصنوعی و به صورت خودکار تولید شده و ممکن است دقت کامل را نداشته باشد و حتی در مواردی کاملا اشتباه باشد. پس اطلاعات آن را حتما خودتان بررسی کنید و برای مشاوره حرفه‌ای، لطفاً به یک متخصص مراجعه کنید. ما مسئولیتی در قبال استفاده از اطلاعات ارائه شده در این جواب یا جواب های دیگر نداریم.
0
امتیاز


20064
9829
67172

Guest

دوستان تورا قران،مرگ هرکسی که دوست دارین حتی سمت متادون و قرصهای زیر زبونی یا همون بوپروکسین نرید ! این لعنتیها بخاطر قیمت کم و راحای در مصرف آنچنان یکدفعه ای دوزشون میره بالا که وقتی بخودتون میایید شدید یک معتاد تمام عیار با شدت خیلی بیشتر از اعتیادی که میخواستین با این دوتا لعنتی اونو کنار بگذارید! من مصرف کردم و خواستم ترک یک وعده ای تریاک اونهن با سیخ و سنگ را کنار بگذارم حالا رسیدم به روزی پنج تا بوپروکسین که هرجایی میرم یا قرصهای قوی میدن و ادم یکسره تو منگی و کرختی و بی رمقی بسر میبره یا اینکه اونها را مصرف نکنی از درد بخودت میپیچی! کاش همون تریاک کوفتی را ادامه میدادم که اگر روزی تصمیمم قطعی میشد میتونستم بزارمش کنار! جالبیش اینه که این دوتا قرص معمولا تا دو سه روز ترک ،عوارض انچنانی ندارن و افراد بر حسب اتفاق مثلا یکروز یا دو روز مصرف نمیکنن مثلا توی سفر و وقتی میبینن خیلی خمار نشدن فکر میکنن دارو اثر کمی داره و راحت هروقت خواستن میزارن کنار درحالی که این خمار نشدن بخاطر نیمه عمر طولانی متادون و ب 2 بوده و خبر نداری که به روز چهارم برسه ترکت میخواهی هرکی جلوت قرار بگیره را نصف کنی از شدت درد و کلافگی و بدبختی...
خدایا اون دکتری که برا سرکیسه کردن من اومد متادون و ب2 را تجویز کرد از سر خودش و حانوادش نگذر...
0
امتیاز
guest : با سلام خدمت دوست فهیم..من حرف شما رو هزاران با تایید میکنم...هر کس بخواد چیزی رو ترک کنه اداره کنه.نه اینکه چیزی دیگر رو جایگزین کنه - 30 آذر ماه 1397
guest : تو خودت مشکل از خودته و ظرفیت نداری چکار دکتر و خانوادش داری،؟؟واقعا متاسفم برات - 3 دی ماه 1397
guest : سلام به همه همدردها من الان ۹ روز هست که پاکم خداروشکر و بی دو مصرف نکردم ولی این رو فهمیدم که بی دو داشت من رو دیوانه و افسرده و استرسی می‌کرد یه همت میخواد و رفتن به کلاس آن ای دردش کمه ولی بی حالی و خمیازه و بی خوابی شب اذیت میکنه ولی به قول دوستات آن ای پفک نمکی مصرف نکردیم حداقل ۲۱ روز باید طاق - 2 مرداد ماه 1401
guest : سلام من ۴ سال شیره مصرف کردم بعدش با ب ۲ بمدت ۲۵ روز ترک کردم وقتی که ب ۲ را گزاشتم کنا ر همش ۸ ساعت درد کشیدم بعدش خوابم برد حالا ۲۰ روز میشه ب ۲ را ترک کردم حالا که شما میگید بعد از سه روز خماریش شروِع میشه اینجور نیست البته قبل از ترک باید بدن را قوی نگه داری - یک ماه پیش


20064
9829
67172

Guest

تداخل دارويی قرص بوپرنورفین:

مصرف اين دارو با فاصله چند ساعت با باربيتورات‌هاي بيهوش‌کننده مانند تيوپنتال، ممکن است موجب اثرات اضافي تنفسي و احتمالا آپنه شود.
مصرف همزمان با داروهاي بيهوش‌کننده عمومي نيز ممکن است موجب ضعف شديد عملکرد قلبي - عروقي شود.
مصرف همزمان با داروهايي که عمدتا در کبد متابوليزه مي‌شوند(ريفامپين ، فنيتوئين و ديگوکسين ) ممکن است موجب تجمع بوپرنورفين و افزايش اثرات آن شود.
بيماراني که به اين دارو وابستگي فيزيکي ( اعتیاد ) پيدا مي‌کنند، در صورت مصرف آنتاگونيست آن، به شدت دچار سندرم قطع مصرف دارو می‌شوند. در اين موارد بايد دارو را با احتياط مصرف و وضع بيمار را به طور مرتب پيگيري نمود.
مصرف همزمان با مهارکننده‌هاي مونوآمين اکسيداز ممکن است خطرناک باشد. همچنین کلاپس قلبي - عروقي و تنفسي در بيماري که ديازپام و بوپرنورفين را با مقادير عادي و به طور همزمان دریافت کرده، وجود دارد.
0
امتیاز


20064
9829
67172

Guest

عوارض جانبی قرص بوپرنورفین:

مانند سایر مواد مخدر، این دارو باعث کندی تنفس می‌شود و کاهش شدید عملکردهای تنفسی می‌تواند منجر به مرگ شود. در صورت بروز علائم حساسیت دارویی سریعا در پی دریافت مراقبت‌های پزشکی اورژانسی باشید. کهیر، مشکلات تنفسی، ورم صورت، لبها، زبان و گلو از نشانه‌های حساسیت دارویی هستند.

در صورت بروز هرکدام از علائم زیر به سرعت با پزشک معالجتان تماس بگیرید:
تنفس آرام و سطحی
احساس سبکی در سر، ضعف و بی حالی
گیجی، افکار و رفتارهای غیرمعمول
تهوع، درد معده، تب خفیف، کاهش اشتها، ادرار تیره رنگ یا به رنگ خاک رس، یرقان (زرد شدن پوست و چشمها)
عوارض خفیف‌تر این دارو که با احتمال بیشتری ممکن است تظاهر بیابند عبارتند از:
سردرد
درد معده، تهوع، استفراغ و یبوست
احساس گرما و نفس تنگی
تعریق
ضعف و خستگی
کمردرد
اضطراب و افسردگی
اختلالات خواب
آب ریزش بینی
عوارض دیگری غیر از موارد ذکر شده نیز ممکن است در اثر مصرف این دارو ایجاد شوند. در صورت مشاهده هرگونه علائم غیرمعمول و ناراحت کننده با پزشکتان مشورت کنید.
0
امتیاز


20064
9829
67172

Guest

روش ترک قرص بوپرنورفین:

مصرف قرص بوپرنورفین در واقع برای ترک مواد سنگین مانند هرویین ، کوکایین، متادن و ... می باشد. بیشترین تاثیر بوپرنوفین در دوز خاصی اتفاق میفتد که توضیح این مورد کمی پیچیده است. در دوز خاصی خاصیت سم زدایی و در دوزهای کمتر خاصیت مرفینی دارد.
از آنجایی که با قرص نمی‌توان قرص را ترک کرد و قرص ب2 یا بوپرنورفین، خود اعتیاد آور است پیشنهاد می‌شود که از چاله به چاه نروید و برای مصرف ب2 حتما با پزشک یا متخصص ترک اعتیاد مشورت نمایید.
فراموش نکنید که قدرت قرص ب2، تا 40 برابر بیشتر از مرفین است و اعتیاد، اعتیاد است چه با ترامادول چه با بوپرنورفین.
قرص ب2 خود داروی ترک اعتیاد است و شما برای ترک داروی ترک اعتیاد، داروی جایگزین ندارید. تجربه نشان داده ب2 انقدرها که فکر می‌کنید موثر نیست و کسی که بخواهد ترک کند با دست خالی هم ترک می‌کند.
0
امتیاز


20064
9829
67172

Guest

این مسأله بنام سقف اثر یا ceiling effect موسوم است. در واقع ، بوپرنورفین ( بوپرکسین ) می تواند اثر آگونیست های کامل را بلوکه کند و در نتیجه سبب بروز علایم ترک شدید در یک بیمار مصرف کننده مواد مخدر شود. این در حقیقت نتیجه میل بالای بوپرنورفین ( بوپرکسین ) به گیرنده های مخدر است. بوپرنورفین ( بوپرکسین ) در مقایسه با مواد مخدر میل بالاتری برای اتصال به گیرنده های مواد مخدر دارد. این مسأله منتج به غلبه بر سایر مخدر و پیروزی در رقابت برای اتصال به این گیرنده ها میشود.

درمان اعتیاد با قرص بوپرنورفین:
درمان اعتیاد علاوه بر دارو نیازمند مداخلات روان درمانی و اجتماعی است. جزئیاتی در روند درمان اعتیاد وجود دارد که اگر به آنها توجه نشود اثر بخشی و ماندگاری درمان افت می کند. مولفه‌هایی نظیر مهارت پزشک، رابطه خوب درمانی با بیمار، ایجاد انگیزه خوب برای استمرار درمان، خانواده درمانی، کنترل خشم و هیجان، مشاوره در مواقع بروز بحران،‌ دقت در پیگیری و انجام آزمایش‌ اثربخشی درمان را بالا می‌برد و توجه کافی به هر یک از این جنبه‌ها در فرآیند درمان، احتمال بهبودی را افزایش می‌دهد.
0
امتیاز


20064
9829
67172

Guest

مکانیسم اثر قرص بوپرنورفین:

بوپرنورفین ( بوپرکسین ) دارویی برای درمان اعتیاد به مواد مخدر در مطب پزشکان است. بوپرنورفین به سبب ماهیت خود از سایر مواد مخدر متفاوت است چرا که یک آگونیست نسبی است. بوپرنورفین ( بوپرکسین ) با فرمول شیمیایی C29H41NO4 یک ماده مخدر نیمه صناعی مشتق از تبائین thebaine است که خود از آلکالوئیدهای خشخاش Papaver somniferum بدست آمده است. بوپرنورفین ( بوپرکسین ) یک آگونیست نسبی partial agonist است. بوپرنورفین ( بوپرکسین ) یک ماده مخدر است ، و به طبع آن می تواند عوارض معمول مواد مخدر و عوارض جانبی آن را مانند افت تنفسی و نشئگی را سبب شود ، و ماکزیمم اثر آن كمي کمتر از آگونیست های کامل مانند هروئین و متادون است . اثرات آگونیستی بوپرنورفین ( بوپرکسین ) به طور خطی با افزایش دوز دارو افزایش می یابد ، تا زمانی که به یک پلاتو ( کفه ) برسد و در آن صورت با افزایش بیشتر در دوز ، این آثار افزایش نمی یابد.
0
امتیاز


20064
9829
67172

Guest

بوپرنورفین (Buprenorphine) یک داروی مسکن مخدر با احتمال وابستگی و اعتیاد مانند مورفین، کدئین، هروئین و متادون است و عوارض جسمانی و روانی مشابه و جدی دارد. این دارو که عمدتا برای درمان اعتیاد به مواد مخدر استفاده می‌شود، مصارف درمانی دیگری از جمله تسکین دردهای شدید، قبل از بیهوشی، کنترل و برگرداندن مهار تنفسی ناشی از فنتانیل در بیهوشی نیز دارد.
کاربرد بوپرنورفین مانند کاربرد متادون در جهت درمان اعتیاد و ترک اعتیاد به صورت سرپایی در مطب پزشک می‌باشد. باید توجه داشت این دارو نیز به عنوان جایگزین در سو مصرف مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند در بیماران وابستگی بسیار شدیدی را ایجاد کند.
قابل ذکر است که ترک با بوپرنورفین می‌تواند به دلیل وجود علایم نشئگی و لذت ناشی از مصرف قرص و شرایط مشابه ترک با متادون بسیار طولانی شود و بیمار و خانواده ایشان را متحمل هزینه و انرژی زیادی کند، که معمولا بیماران در این روش نیز درمان کامل را تجربه نمی‌کنند و وابستگی به شکل متفاوتی ادمه پیدا می‌کند.
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان


20000 امتیاز هدیه بهترین جواب


17500 امتیاز هدیه بهترین جواب




















پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.