سلام خدمت شما.
من دختری ۲۱ ساله هستم که در ۳-۴ سال اخیر گناهانی رو انجام دادم که به شدت شرمسارم.
زنا، خودارضایی، رعایت نکردن حجاب، ترک نماز.
اما ۹-۱۰ ماه پیش که به پابوس امام رضا مشرف شدم توبه کردم و از خدا طلب بخشش کردم. حتی تمامی اداب و اصول توبه رو انجام دادم و مشغول به جبرانش با خوندن نمازهای قضا و قرآن شدم. و حالا یک ماهی میشه که خاستگاری با ایمان و بسیار خوب برام پیدا شده و الان نامزد کردیم. اما یک ترس بسیار بزرگ دارم اونم دخترانگیم هست که از بین رفته. توکل بر خدا کردم اما گاهی شیطان لعین ته دلم رو خالی میکنه که نکنه خدا میخواد با ریختن آبروم و رسوا کردنم مجازاتم کنه. اما باز با خودم میگم خدا که خودش گفته ابروی مؤمن درجه ی بالایی داره چنین کاری نمیکنه. اما با خودم میگم منی که گنه کار بودم ایا لیاقت چنین پسر با خدایی رو دارم؟ ایا خدا به راستی توبه ی من رو پذیرفته و من بخشیده شدم؟ از کجا بفهمم خدا من رو عفو کرده؟
التماس میکنم کمکم کنین تا از این افکار به ارامش برسم. خواب و خوراک ندارم و تمام روز و شبم پر شده از استرس. و همچنین ترس از دست دادن نامزدم رو هم دارم.
با تشکر یا علی


جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

خدا و تشیع

خداوند چگونه همچنان در دنیا تاثیر دارد؟آیا با بالا و پایین آوردن احتمال وقوع اتفاقی تاثیر میگذارد؟مکانیزم کنترل خدا بر روی دنیا چیست؟
چرا بعضی از صفات خداوند زمانپذیر و در قالب زمان تغییرپذیر است مانند بخشش یا چیز های دیگراما ادعا داریم که حکمت و ربوبیت او مطلق و همیشگیست؟
ما امامت را قبول داریم به خاطر غدیر.برای سایر امامان چگونه اطمینان حاصل کنیم؟
همه ما آرزو های بزرگی داریم و این دنیا قابلیت تحقق آنها را ندارد.حتی اگر آنها حرام نیز باشند آیا بهشت جای آنها هست یا باید سلیقه خود را با حق تطابق بدهیم؟
کجای وجود عبادت به معنی واقعی و تکامل در این دنیا لذتش بالاتر و ملموستر از گناه است؟آیا چیز حلالی به جز ازدواج لذت زنا را جبران میکند؟
کدام کتاب حدیث منطقی تر است؟



0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

1


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

1 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



18543
9813
63835

Guest

من متخصص امور دینی نیستم ولی دوست دارم از جانب خودم به سوالت جواب بدم
خداوند با خلق کردن جهان و وضع قوانین تاثیر اولیه خودش رو گذاشته همچنین ابزارهایی برای تاثیر گذاری ثانویه مثل الهام شدن به هنگام عبادت و تفکر، و دقیقا مکانیسم کنترل خدا بر دنیا با استفاده از مخلوقاتش در جهانه، ما خود جزیی از وجود خدا هستیم و هر حرکت ما همان حرکت خداونده
خدایی که تعریف میکنیم خدای خوبیه مطلقه و صفاتی مثل حکمت نشون دهنده اینه که در هر حرکت خدا دانایی نهفته است ولی بعضی از صفات همیشه نشان دهنده خوبی نیستن و فقط در مواقعی ارزش پیدا میکنن.
در مورد امامت شما وقتی عصمت کسی رو قبول کرده باشید پس تمام حرف‌های بعدی ایشان را هم قبول کرده‌ای و انتخاب جانشین همیشه با پیغمبر یا امامی به اصطلاح معصوم صورت گرفته
در مورد آرزوها باید به این نکته اشاره کرد که اینگونه گفته شده که در زندگی پس از مرگ تمام پرده‌های نادانی کنار رفته میشه و مومنین قادر به دیدن خوبی مطلق میشوند و هیچگاه آرزویی که با بدی آغشته باشد نخواهند داشت
در مورد مطلب آخر اینکه مومنین لذتهای پوچ و گذرای زندگی رو برای رسیدن به لذت جاودانه بهشتی ترک میکنند
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان
     
























پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.