جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

آثار و فوايد خواندن قرآن چيست؟

66
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

3


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

3 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



17675
9797
61953

Guest

🔴 چند آیه از قرآن در مورد شرک:

🔸 و پروردگارتان فرمود: مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم. ﴿غافر - 60)

🔹در حقیقت، آنهایی را که به غیر از الله، صدا می‌زنید، بندگانی همچون خود شما هستند؛ پس اگر راست مى‌گویید، آنها را صدا بزنید تا شما را اجابت کنند! ﴿اعراف - 94)

🔸و کسانى را که به غیر او صدا می‌زنید، مالک پوست هسته خرمایى (هم) نیستند. ﴿فاطر - 13)
🔸اگر آنها را صدا بزنید، صدای شما را نمی‌شنوند، و اگر (فرضاً) بشنوند، اجابتتان نمی‌کنند؛ و روز قیامت، شرک شما را انکار می‌کنند، و هیچ کس مانند (خداوند آگاه و) خبیر تو را (از حقایق ) با خبر نمی‌سازد. ﴿فاطر - 14)

🔹آنهایی را که صدا می‌زنند، (خود) به سوی پروردگارشان وسیله می‌جویند که کدام یک از آنها (به الله) نزدیک‌ترند، و امید رحمت او را دارند و از عذاب او می‌ترسند، همانا عذاب پروردگار تو (ترسیدنی و) درخور پرهیز است. (اسراء-57)

🔸و (الله) به شما فرمان نمی‌دهد که فرشتگان و پیامبران را اربابان خود بگیرید. آیا پس از آنکه اسلام آورده‌اید شما را به کفر فرمان مى‌دهد؟ (آل عمران - 80)

🔹 و کیست گمراه‌تر از آن کس که به غیر الله کسى را مى‌خواند که تا روز قیامت او را پاسخ نمى‌دهد، و آنها از دعایشان بى‌خبرند؟ (احقاف - 5)

🔸 و بیشترشان به الله ایمان نمى‌آورند مگر اینکه (در همان حال) مشرکند. (یوسف - 106)

🔹 بگو: در زمین بگردید و بنگرید عاقبت کسانى که قبلاً بودند چگونه بوده است؟ بیشترشان مشرک بودند. (روم - 42)

🔸 آیا ما دلیل محکمی برای آنها نازل کردیم که از آنچه به او شرک می‌ورزیدند، سخن بگوید؟! (و آن را موجه بشمارد؟!) ﴿روم - 35)

🔹 بگو کیست که از آسمان و زمین به شما روزى مى‌دهد؟ یا کیست که بر گوش‌ها و چشم‌ها مالکیّت دارد؟ و کیست که زنده را از مرده، و مرده را از زنده بیرون می‌آورد؟ و کیست که امور را تدبیر مى‌کند؟ خواهند گفت «الله». پس بگو آیا پروا نمى‌کنید؟! (یونس - 31)

🔸 همانا الله اینکه به او شرک ورزیده شود را نمی‌آمرزد و غیر آن را برای هر کس که بخواهد می‌آمرزد، و هر که به الله شرک بورزد، قطعاً گناه عظیمی را افترا بسته است. (نساء - 48)
🔹 و قطعاً به تو و به کسانى که پیش از تو بودند وحى شده است که اگر شرک بورزى، عملت تباه می‌شود و از زیانکاران خواهى شد. (زمر - 65)
0
امتیاز


17675
9797
61953

Guest

🔸 بگو: من فقط بشری مثل شما هستم؛ (فصلت - 6)
🔹 بگو: من مالک زیان و خیری براى شما نیستم. ﴿جن - 21)
🔸 بگو: به شما نمى‌گویم که خزینه‌ها و گنجینه‌هاى الله نزد من است؛ و غیب (نیز) نمى‌دانم؛ ﴿انعام - 50)
🔹 (بگو:) اگر غیب می‌دانستم، از خیر و نفع برای خودم می‌افزودم و بدی و زیانی به من نمی‌رسید! من فقط برای گروهی که ایمان می‌آورند، بیم‌دهنده و مژده رسانم. ﴿اعراف – 188)
🔸بگو: «نماز من و قربانى من و زندگى من و مرگ من براى الله، پروردگار جهانیان است.» (انعام - 162)

سوره انعام - آیات 40 تا 43:
🔹بگو: «به نظر شما، اگر عذاب الله شما را دررسد یا رستاخیز شما را دریابد، اگر راست می‌گویید، کسى غیر از الله را مى‌خوانید؟»
🔹(نه،) بلکه تنها او را مى‌خوانید، و اگر او بخواهد رنج و بلا را از شما دور مى‌گرداند، و آنچه را که شرک می‌ورزید فراموش مى‌کنید.
🔹و به یقین، ما به سوى امّت‌هایى که پیش از تو بودند (هشدار دهنده‌هایی) فرستادیم، و آنان را به سختی و بیمارى دچار ساختیم، باشد که به تضرع (به درگاه خداوند) درآیند.
🔹پس چرا هنگامى که سختی‌های ما به آنان رسید تضرّع نکردند؟ لیکن دلهایشان قساوت پیدا کرد و شیطان آنچه را انجام مى‌دادند برایشان آراسته کرد.
0
امتیاز


248
175
1957

m_h_hajiyan

در ميان كلمات گهربار پيشوايان معصوم فوايد بسياري براي قرائت قرآن مي‌توان يافت كه بخشي از آن چنين است: 1- خداوند، به قرائت كننده قرآن،پاداشي بزرگ خواهد داد. پيامبر اكرم فرمود: هر كس براي رضاي خدا و آگاهي عميق در دين، قرآن بخواند، ثواب ملائكه و انبيا و رسولان را خواهد داشت.2-بالا رفتن مقام و درجه قاري در بهشت:«حفص مي‌گويد: از امام كاظم شنيدم كه ميفرمود:درجات بهشت به اندازه آيات قرآن است.به قاري گفته ميشود: بخوان و [در مراتب بهشت] بالا برو. سپس مي‌خواند و مقامش بالا ميرود»3- اميخته شدن قرآن با گوشت و خون قاري:امام صادق ( عليه السّلام) فرمود: « هر جوان مومني كه قران بخواند، قرآن با گوشت و خونش آميخته خواهد شد.»4- صفاي دل: پيامبر اكرم(صلي الله عليه و آله) فرمود: بدون شك اين دلها زنگار ميگيرد؛همچنانكه آهن زنگ ميزند عرض شد:صيقل آن چيست؟فرمود به قرائت قران.5- اتسجابت دعا: امام باقر (عليه السّلام) فرمود: « دعا را هنگام چهار چيز غنيمت بشماريد : قرائت قرآن و.... » 6- نوراني شدن خانه: پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله) فرمود :«انه هايتان را با تلاوت قرآن نوراني كنيد و...»7- افزايش بركت خانه: امام صادق ( عليه السلام) از امير مومنان علي چنين نقل ميكند:« خانه‌اي كه در آن قرآن تلاوت و يادي از خدا شود بركتش زياد شده ملائكه در انجا حاضر مي‌شوند و شياطين را دور مي‌كنند»8-بهترين عبادت:پيامبر (صلّي الله عليه و آله)فرمود:« بهترني عبادت امت من، تلاوت قران است».9- بخشش گناهان،نوشته شدن حسنه و پاك شدن گناهان.10- تخفيف عذاب از پدر و مادر : امام صادق ( عليه السّلام) مي‌فرمايد: « هر كس قرآن را تلاوت كند چشمانش روشنايي يابد و از پد ر و مادرش عذاب كم مي‌شود هر چند كافر باشند.» 11- باروري ايمان 12- روشنايي چشمان پيامبر اكرم( صلّي الله عليه و اله) مي‌فرمايد: چشم درد داشتم به جبرئيل شكايت كردم گفت پيوسته به قرآن نگاه كن.
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان
     
























پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.