جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

نحوه کار با آمپرمتر فکی چگونه است؟

0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

2


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

2 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



22
1480
455

rojany

کلمپ متر دیجیتال دستگاهی با تکنولوژی روز دنیاست و بدلیل ساختار کلمپی آن، خطرات احتمالی در سنجش جریان الکتریکی مدار را تا حد زیادی کاهش داده است. جهت انتخاب بهترین مولتی متر کلمپی دیجیتال ویژگی های متعددی باید در نظر گرفته شود که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

تکنسین های برق در عیب یابی مدارت الکتریکی معمولا نیاز خود را با یک کلمپ متر دیجیتال AC بر طرف می کنند اما در برخی کاربردها نیاز به کلمپ متر های پیشرفته تری است. ویژگی های مهم کلمپ متر دیجیتال در امکاناتی مثل قابلیت سنجش جریان dc، سنجش RMS واقعی، اندازه گیری پاور فاکتور، هارمونیک ها و… می باشد. دقت اندازه گیری، فانکشن LPF مخفف Low Pass Filter جهت حذف امواج نویزمحیط، برخوردارای ازاستانداردهای ایمنی CAT III و CATVI از دیگر ویژگی های کلمپ متر دیجیتال پیشرفته می باشد. حال که می دانید کلمپ متر چیست بهتر است بدانید برخی از قابلیت های مهم کلمپ متر دیجیتال به شرح زیر می باشد.

توانایی اندازه گیری انواع جریان مستقیم ( DC )
توانایی اندازه گیری انواع جریان متناوب ( AC )
برخورداری دستگاه از قابلیت True RMS
اندازه گیری پاور فاکتور (کسینوس فی)
اندازه گیری هارمونیک ها
فانکشن LPF مخفف Low Pass Filter
0
امتیاز


22
1480
455

rojany

کاربرد آمپرمتر کلمپی (آمپرمتر انبری)
خرابی وسایل برقی و نیاز به تعمیر آن اجتناب ناپذیر است نوسانات برق و قطعات الکتریکی نامرغوب موجب سوختن وسایل الکترونیکی خانگی و کارگاه ها می شوند. در تمام جاهایی که با جریان‌های بالا و یا برق قدرت سروکار داریم با خرابی وسایل برقی و نیاز به تعمیر آن روبرو می شویم اینکه چطور می توان جلوی سوختن لوازم برقی گرفت؟ در این مواقع با داشتن یک آمپرمتر کلمپی یا کلمپ متر دیجیتال میتوان دلیل نوسان برق و تست وسایل الکترونیکی را بررسی کرد و بدین وسیله از سوختن لوازم برقی جلوگیری کرد. یکی از ابزار ها برای محافظت از سوختن وسایل الکترونیکی خانگی استفاده از محافظ برق است.

کلمپی

استفاده از مولتی متر انبری (کلمپی) بسیار ساده است با مطالعه آموزش کار با مولتی متر انبری در دفترچه راهنمای دستگاه، روش استفاده و طرز کار آن را خواهید آموخت. در اولین قدم آموزش کار با مولتی متر انبری، باید کمیت هایی که این دستگاه اندازه گیری می کند را بشناسیم. کافی است یکی از سیم‌های حامل جریان (دقت شود که منظور یک کابل انتقال برق نیست بلکه رشته‌سیم حامل جریان یک‌طرفه است، مثلا فاز) را در حلقه دستگاه قرار دهیم، این حلقه درواقع سیم‌پیچ ثانویه است و سیم برق داخل آن، سیم‌پیچ اولیه می باشد. بنابراین سیم برق داخل حلقه مطابق با قوانین الکترومغناطیسی به نسبت n به 1 (n همان تعداد سیم‌پیچ ثانویه است که تعداد آن را می‌دانیم.) در سیم‌پیچ ثانویه القا می‌کند و دستگاه با در نظر گرفتن این نسبت، جریان الکتریکی از سیم را نمایش می‌دهد.

اگر کابل فاز و نول با هم در کلمپ قرار دهیم، جریان عبوری از یک رشته‌سیم به علت آن‌که در خلاف جهت جریان عبوری سیم دیگر قرار دارد، یکدیگر را خنثی نموده و نمایشگر مقدار صفر را به‌عنوان آمپراژ جریان نشان می‌دهد.
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان
     
























پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.