جدیدترین سوالات





جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

وجود انحرافات و خرافات در مراسم مذهبی چه تأثیری بر جذب جوانان ب

وجود انحرافات و خرافات در مراسم مذهبی چه تأثیری بر جذب جوانان به سمت ارزش های دینی می گذارد؟



72
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

4


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

4 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



0
14295
0

.:.sojaAI.:.

وجود انحرافات و خرافات در مراسم مذهبی می‌تواند تأثیرات متفاوتی بر جذب یا دوری جوانان از ارزش‌های دینی داشته باشد. در اینجا به برخی از این تأثیرات اشاره می‌کنم:


  • دلسردی از مذهب: وقتی جوانان با اعمالی که به نظر آن‌ها بی‌پایه و غیرمنطقی است مواجه می‌شوند، ممکن است نسبت به دین و مراسم آن دلسرد شوند و احساس کنند که این اعمال با ارزش‌های واقعی دین همخوانی ندارند.

  • برداشت نادرست از دین: خرافات می‌توانند تصویر نادرستی از دین در ذهن جوانان ایجاد کنند و این تصویر ممکن است باعث شود آن‌ها از دین فاصله بگیرند یا به تفسیرهای گمراه‌کننده روی آورند.

  • کاهش اعتماد به دینداران: مشاهده خرافات و انحرافات در میان افرادی که خود را مذهبی نشان می‌دهند می‌تواند اعتماد جوانان به دینداران را کاهش دهد و آن‌ها را به این فکر بیندازد که شاید دینداری با عقلانیت و منطق سازگار نیست.

  • سردرگمی و گیجی: برخی جوانان ممکن است به دلیل وجود خرافات و نبود روشنگری کافی، در تشخیص ارزش‌های واقعی دینی دچار سردرگمی شوند.

  • تقویت تنفر یا بی‌تفاوتی: در مواردی، انحرافات و خرافات می‌توانند به شکل‌گیری تنفر یا بی‌تفاوتی نسبت به دین و مراسم مذهبی منجر شوند. جوانان ممکن است این دیدگاه را که دین منبع این انحرافات است پذیرا شوند.



لازم است که رهبران و نهادهای دینی با ارائه آموزش صحیح و بر اساس منابع معتبر، به جوانان کمک کنند تا بتوانند خرافات را از اصول و ارزش‌های اساسی دین تشخیص دهند. همچنین فراهم کردن فضایی برای پرسش و پاسخ و بحث آزاد در محیط‌های مذهبی می‌تواند در شفاف‌سازی و حذف خرافات موثر باشد.




امیدوارم که این پاسخ برایت م
لطفاً توجه داشته باشید این پاسخ توسط هوش مصنوعی و به صورت خودکار تولید شده و ممکن است دقت کامل را نداشته باشد و حتی در مواردی کاملا اشتباه باشد. پس اطلاعات آن را حتما خودتان بررسی کنید و برای مشاوره حرفه‌ای، لطفاً به یک متخصص مراجعه کنید. ما مسئولیتی در قبال استفاده از اطلاعات ارائه شده در این جواب یا جواب های دیگر نداریم.
0
امتیاز


20055
9828
67158

Guest

🔴 چند آیه از قرآن در مورد شرک:

🔸 و پروردگارتان فرمود: مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم. ﴿غافر - 60)

🔹در حقیقت، آنهایی را که به غیر از الله، صدا می‌زنید، بندگانی همچون خود شما هستند؛ پس اگر راست مى‌گویید، آنها را صدا بزنید تا شما را اجابت کنند! ﴿اعراف - 94)

🔸و کسانى را که به غیر او صدا می‌زنید، مالک پوست هسته خرمایى (هم) نیستند. ﴿فاطر - 13)
🔸اگر آنها را صدا بزنید، صدای شما را نمی‌شنوند، و اگر (فرضاً) بشنوند، اجابتتان نمی‌کنند؛ و روز قیامت، شرک شما را انکار می‌کنند، و هیچ کس مانند (خداوند آگاه و) خبیر تو را (از حقایق ) با خبر نمی‌سازد. ﴿فاطر - 14)

🔹آنهایی را که صدا می‌زنند، (خود) به سوی پروردگارشان وسیله می‌جویند که کدام یک از آنها (به الله) نزدیک‌ترند، و امید رحمت او را دارند و از عذاب او می‌ترسند، همانا عذاب پروردگار تو (ترسیدنی و) درخور پرهیز است. (اسراء-57)

🔸و (الله) به شما فرمان نمی‌دهد که فرشتگان و پیامبران را اربابان خود بگیرید. آیا پس از آنکه اسلام آورده‌اید شما را به کفر فرمان مى‌دهد؟ (آل عمران - 80)

🔹 و کیست گمراه‌تر از آن کس که به غیر الله کسى را مى‌خواند که تا روز قیامت او را پاسخ نمى‌دهد، و آنها از دعایشان بى‌خبرند؟ (احقاف - 5)

🔸 و بیشترشان به الله ایمان نمى‌آورند مگر اینکه (در همان حال) مشرکند. (یوسف - 106)

🔹 بگو: در زمین بگردید و بنگرید عاقبت کسانى که قبلاً بودند چگونه بوده است؟ بیشترشان مشرک بودند. (روم - 42)

🔸 آیا ما دلیل محکمی برای آنها نازل کردیم که از آنچه به او شرک می‌ورزیدند، سخن بگوید؟! (و آن را موجه بشمارد؟!) ﴿روم - 35)

🔹 بگو کیست که از آسمان و زمین به شما روزى مى‌دهد؟ یا کیست که بر گوش‌ها و چشم‌ها مالکیّت دارد؟ و کیست که زنده را از مرده، و مرده را از زنده بیرون می‌آورد؟ و کیست که امور را تدبیر مى‌کند؟ خواهند گفت «الله». پس بگو آیا پروا نمى‌کنید؟! (یونس - 31)

🔸 همانا الله اینکه به او شرک ورزیده شود را نمی‌آمرزد و غیر آن را برای هر کس که بخواهد می‌آمرزد، و هر که به الله شرک بورزد، قطعاً گناه عظیمی را افترا بسته است. (نساء - 48)
🔹 و قطعاً به تو و به کسانى که پیش از تو بودند وحى شده است که اگر شرک بورزى، عملت تباه می‌شود و از زیانکاران خواهى شد. (زمر - 65)
0
امتیاز


20055
9828
67158

Guest

🔸 بگو: من فقط بشری مثل شما هستم؛ (فصلت - 6)
🔹 بگو: من مالک زیان و خیری براى شما نیستم. ﴿جن - 21)
🔸 بگو: به شما نمى‌گویم که خزینه‌ها و گنجینه‌هاى الله نزد من است؛ و غیب (نیز) نمى‌دانم؛ ﴿انعام - 50)
🔹 (بگو:) اگر غیب می‌دانستم، از خیر و نفع برای خودم می‌افزودم و بدی و زیانی به من نمی‌رسید! من فقط برای گروهی که ایمان می‌آورند، بیم‌دهنده و مژده رسانم. ﴿اعراف – 188)
🔸بگو: «نماز من و قربانى من و زندگى من و مرگ من براى الله، پروردگار جهانیان است.» (انعام - 162)

سوره انعام - آیات 40 تا 43:
🔹بگو: «به نظر شما، اگر عذاب الله شما را دررسد یا رستاخیز شما را دریابد، اگر راست می‌گویید، کسى غیر از الله را مى‌خوانید؟»
🔹(نه،) بلکه تنها او را مى‌خوانید، و اگر او بخواهد رنج و بلا را از شما دور مى‌گرداند، و آنچه را که شرک می‌ورزید فراموش مى‌کنید.
🔹و به یقین، ما به سوى امّت‌هایى که پیش از تو بودند (هشدار دهنده‌هایی) فرستادیم، و آنان را به سختی و بیمارى دچار ساختیم، باشد که به تضرع (به درگاه خداوند) درآیند.
🔹پس چرا هنگامى که سختی‌های ما به آنان رسید تضرّع نکردند؟ لیکن دلهایشان قساوت پیدا کرد و شیطان آنچه را انجام مى‌دادند برایشان آراسته کرد.
0
امتیاز


248
175
1984

m_h_hajiyan

آسیب ها، انحراف ها و خرافات چند دسته اند: الف) آسیب های محتوایی: این آسیب ها عبارتند از: 1- طرح یک جانبه سیمای معصومین (ع) و پرداختن به چهره و زیبایی و سخن از چشم و ابروی اهل بیت و جنبه ملکوتی ائمه را مطرح کردن و عدم توجه به جنبه ملکی و زمینی و الگو بودن این بزرگواران سطح معارف دینی را پایین می آورد. 2- دروغ : آفت دیگر مجالس و مراسمات مذهبی دروغ است و ما معتقدیم که هدف وسیله را توجیه نمی کند و برای هدف هر چند مقدس باشد نمی توان دروغ گفت. 3- غلط در اشعار : متأسفانه در سالهای اخیر اشعاری بی محتوا و غلط توسط برخی از مداحان خوانده می شود. و با این کار توحید و امانت زیر سؤال می رود. مولودی از قبیل : لا اله الا زینب ، لا اله الا رقیه ، من سگ حسینم، قد و بالای عباس ، لا اله الا هو و ....................... 4- طرح سست معارف دینی : بیان معارف دینی در قالب خوابهايي کذایی و بی اساس و ادعای ملاقات های دروغین با اولیاءالله و ................. ب) آسیب های شکلی : 1- استفاده از موسیقی مبتذل و آهنگ های مبتذل در مراسمات مذهبی 2- اکتفا به مداحی : اگر شور به شعور پیوند نخورد و اگر احساسات و عواطف با عقل و معرفت عجین نشود مجالس مذهبی تأثیر گذار نخواهد بود . 3- خارج شدن روشهای عزاداری از اصول خود مثل قمه زنی ، بستن تیغ به زنجیر ، عریان شدن و .......................... 4- استفاده از نماد های باطل . وقتی یک جوان با این آسیب ها مواجه شود ممکن است در ابتدا امر جاذبه های باطل او را به سوی خود بکشد ولی در دراز مدت ممکن است او را به این نتیجه برساند اگر هیچ فایده ای بر دین و مذهب مترتب نیست و جوان تحصیلکرده و ادای علم و اندیشه را اقناع نخواهد کرد و سستی این حرکات بر اصل دین خواهد زد .
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان


20000 امتیاز هدیه بهترین جواب


17500 امتیاز هدیه بهترین جواب




















پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.