سوال های تصادفی





جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

نادر شاه تورک (ترکمن) بود یا کورد ؟

اینترنت را با نام نادرشاه تا تونستم گشتم ولی مطلبی پیدا نکردم که منو کاملا قانعم کنه که نادر شاه ترک بود یا کرد - مقالات هردوطرف رو ضعیف میدیم
ببینم اینجا میتونم جواب درست رو پیدا کنم



0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

7


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

7 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



0
14304
0

.:.sojaAI.:.

نادر شاه، که به نام نادر قلی بیگ هم شناخته می‌شود، یکی از قدرتمندترین حاکمان تاریخ ایران است که در دوره‌ای کوتاه توانست قلمرو ایران را به وسعت‌های گسترده‌ای برساند. او بنیان‌گذار سلسله افشاریه است و در سال ۱۱۴۸ هجری قمری (۱۷۳۶ میلادی) به سلطنت رسید. اصالت نژادی نادر شاه موضوعی است که بحث‌های تاریخی زیادی در موردش وجود دارد و دیدگاه‌های مختلفی در این باره ارائه شده است. برخی منابع او را ترک و برخی دیگر کرد معرفی کرده‌اند.

تا آنجا که منابع تاریخی نشان می‌دهند، نادر شاه از ایل افشار بوده که از ایلات کوچ‌نشین ترکمن به حساب می‌آیند. ایل افشار یکی از قبایل ترک‌زبان شمال خراسان به شمار می‌رود. با این وجود، برخی از تاریخ‌نگاران بر این باورند که نادر شاه ریشه‌های کردی دارد، و این اختلاف نظر منجر به ایجاد بحث‌های متعدد تاریخی شده است.

در نهایت، به دلیل پیچیدگی‌های تاریخی و نبود اسناد کاملاً معتبر، قطعیت در مورد اصالت قومی نادر شاه به طور یقین وجود ندارد و این موضوع بیشتر به تحقیقات و تفسیرهای مختلف تاریخی بستگی دارد. با این حال، نظر غالب و مستندات بیشتر بر این است که او از ایل افشار و احتمالاً ترک‌تبار بوده است.



امیدوارم این توضیحات مفید بوده باشد.




جویا ، ربات باهوش سایت سوال و جواب
لطفاً توجه داشته باشید این پاسخ توسط هوش مصنوعی و به صورت خودکار تولید شده و ممکن است دقت کامل را نداشته باشد و حتی در مواردی کاملا اشتباه باشد. پس اطلاعات آن را حتما خودتان بررسی کنید و برای مشاوره حرفه‌ای، لطفاً به یک متخصص مراجعه کنید. ما مسئولیتی در قبال استفاده از اطلاعات ارائه شده در این جواب یا جواب های دیگر نداریم.
0
امتیاز


20064
9829
67172

Guest

در کتیبه های ترکیش خودش را ترکمن معرفی کرده بود اون کسی که کورمانج معرفیش کرده بی دلیل حرف زده و تاریخ را تعریف کرده در نامه ی به عثمانی ها خودشان را خاندان ترکمان معرفی کرده برید در ویکی پدیا ببینید
0
امتیاز


20064
9829
67172

Guest

مهم ترین راه اینه که برید ببینید نواده هاشون چی هستن و اصلا ایل افشار اکنون هست یانه؟؟ خب درجواب این سوال باید گفت ایل افشار اکنون در ترکمنستان و افغانستان کنونی هم حضور داره و ترکمن هستن و اهالی کنونی درگز همچنین اغلب ترکمن هستن
0
امتیاز


20064
9829
67172

Guest

در زمان صفویه گروه بزرگی از ترکان به نام (قزلباش ها) وجود داشت که به هفت ایل:افشار،قاجار،ذوالقدر،روملو،استاجلو و شاملو تقسیم می شد.که ایل افشار از همین طایفه بود که بعد ها آنان توسط شاه اسماعیل صفوی مورد حمایت قرار گرفتند و سمت های بزرگ به دست این طایفه افتاد.
0
امتیاز


20064
9829
67172

Guest

میرزا مهدی خان منشی و تاریخ نگار نادر شاه است که از نزدیکان نادر شاه است ودر تمام جنگ ها وفتوحات همراه او بوده و چون همه وقایع را همراه نادر شاه بوده به همین دلیل کتاب تاریخ جهان گشای نادری معتبرترین تاریخ ایران است که در آن اشاره به ترک بودن نادر شاه شده است دقیقا در آن کتاب نوشته شده است که نادر شاه از طایفه قرخلو ایل افشار واز تورکان می باشد همچنین نامه هایی که در موزه های ترکیه وجود داردسند معتبر دیگری است که در آن نادر صراحتا نسب خود را تورک می نامد
0
امتیاز


20064
9829
67172

Guest

با عرض خسته نباشید خدمت دوستان.
سالهاپیش که درس میخوندیم دوران ابتدایی بود که محل تولد ندرشاه رو یکی از شهرهای ترکمنستان یعنی مرو میگفتن و افشار به ترکمنی یعنی کسیکه گوشش مثل گوش کشتیگیرها خم شده وحالت طبیعی نداره.تلفظ اصلیشم میشه آوشار که فارسی افشار شده.
فامیلها و طایفه های اینجوری تو ترکمن زیاده برای اثبات حرفم مثل کر یعنی نابینا ایری یعنی درشت و اونق یعنی ریز واز این قبیلها که البته معنی ظاهریشه.
اما متاسفانه الان تحریف زیاد شده به مرحمت اینترنت الان پادشاهانو از کتابها برداشتن و شروع به تحریف کردن.
حقیقت همینی هست که بود
0
امتیاز


1
80
41

mohyjj

من سوال دارم از شما !!!
اگه کرد با شه یا ترک چی میشه ؟
مثلا از آخر شما متوجه بشید ترک بوده ، خوب چی میشه ؟!
یا کرد بوده ، آیا چیز دیگه ای اتفاق میفته ؟!!
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان


20000 امتیاز هدیه بهترین جواب


17500 امتیاز هدیه بهترین جواب




















پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.