سوال های تصادفی





جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

وسواسی واسترس

سلام من میخواستم بدونم که وسواسی فکری دارم وقتی میخوام ی کاری بکنم باید حتما یچیز خوب بیارم توذهنم بعد اون کار انجام بدم وگرنه مجبورم چندین باراین کر تکرارکنم وگرنه احساس میکنم ی اتفاق بد می افتدخیلی هم استرس دارم. تروخدا کمکم کنید



0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

5


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

5 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



17644
9796
61916

Guest

دوست خوبم استرس ریشه است تا استرس را درمان نکنید وسواس باقی خواهد ماند
0
امتیاز


17644
9796
61916

Guest

5. هر روز به خود تلقین کنید که «من قادرم افکار وسواسی*ام را کنار بگذارم»؛ زیرا تلقین یکی از راه‏های مبارزه با افکار منفی است و وسواس فکری نیز چیزی جز یک فکر منفی مزاحم نیست.

گفتنی است که برای درمان وسواس فکری نیاز به صبر و حوصله و پشتکار در به اجرا درآوردن راه‏های فوق است تا این که به تدریج از آن افکار رهایی یابید و انتظار حل و درمان یک شبه آن را نداشته باشید.
0
امتیاز


17644
9796
61916

Guest

3. کش نازکی را دور مچ دست خود بندید. هرگاه افکار وسواس به سراغ شما آمد، با کشیدن کش و رها کردن آن روی دستتان و ایجاد درد مختصری روی مچ خود، از آن فکر رهایی خواهید یافت.

4. با خودتان عهد ببندید و برنامه‏ریزی کنید که زمان فکر کردن درباره موضوع وسواس، ساعت خاصی باشد (مثلاً 5/4 تا 5 بعدازظهر) و در طول روز هرگاه اوهام و افکار وارد ذهنتان شد، به خودتان بگویید زمان فکر کردن فلان ساعت مقرر است و در زمان مقرّر نیز مدتی رابه فکر کردن درباره آن موضوع اختصاص دهید و ذهنتان را به آن مشغول سازید تا این که در طول روز و به طور پراکنده، ذهنتان مشغول آن نباشد. ضمنا آن زمان اختصاصی را به تدریج در طی (مثلاً 30 روز) روزی یک دقیقه کم کنید تا به صفر برسد.

0
امتیاز


17644
9796
61916

Guest

راه‏کارهای عملی جهت مقابله با وسواس فکری و درمان آن عبارت است از:

1. غرقه‏سازی؛ بدین صورت که فرد مبتلا به آن، با اختیار خود آن قدر خود را در معرض همان موضوعی که از آن رنج میبرد قرار دهد تا از آن فکر خسته و متنفّر شود. بنابراین هر روز، زمانی را به فکر کردن درباره موضوع وسواس فکری خود اختصاص دهید و آن چنان و آن قدر درباره آن فکر کنید که از آن متنفّر شوید. در نتیجه هرگاه بدون اختیار هم ذهنتان به آن معطوف شد و خواستید از روی اجبار تکرار کنید، اراده و اختیارتان در دور کردن آن فکر و اجتناب از آن، چیره و حاکم شود.

2. هرگاه ذهنتان بدون اختیار مشغول همان اوهام و افکار بیهوده وسواسی شد، مشت خود را محکم روی زمینی بکوبید با گفتن ذکر لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم از جای خود بلند شده، تغییر حالت دهید تا بدینوسیله از آن فکر تکراری و وسواس رهایی یابید.
0
امتیاز


17644
9796
61916

Guest

سلام..
من خودم با این مشکل مواجه ام:(
مثلا من خودم یه دختر 23ساله ام که مهندسی برق تموم کردمو الانم شاغلم!ازنظر ظاهری شرایطی خوبی دارمو....ولی به دلیل همین وسواس فکری هستش که نمیتونم از بین خواستگارام انتخاب کنم!و حتی موقعیتهامو هم بدلیل وسواسی که توی رفتارام به خرج میدم از دست میدم
متولده شهریور ماه هستمو به تاثیر برج تولد در شخصیت اعتقاد دارم !ما دخترای شهریوری آرمانگرا هستیم!از هر چیزی بهترینشو میخوایم..
براتون چنتا راهکار مینویسم که بدرد خورن..
ضمنا بعضی از این راه‏کارها در عرض همدیگر قرار دارد و هر کدام را که بهتر میتوانید انجام دهید یا بهتر جواب میدهد، آن را اجرا و پیگیری کنید.
من خودم از گزینه ی 1 که بهترین و موثرترین راه حله جواب گرفتم تاحدودی.گزینه 4 هک خوبه مثلا من شبا قبل خواب انقدر فکرمو به یه موضوع گرم میکردم که خسته میشدم فرداش دیگه اصلا ضمیر ناخودآگاهمم دلش نمیخواست به موضوع فکر کنه!!
با آرزوی موفقیت برای شما دختر خوب و همه کسایی که این متنو خوندن..
التماس دعا دارم{ناراح
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان
     
























پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.