جدیدترین سوالات





سوال های تصادفی


سلام
ببخشید ، من چند سال پیش ، که البته خیلی دور نیست یه تیکه ای از یه فیلمی دیدم که از اون موقع تا حالا دارم دنبالش می گردم.
فیلم امریکایی یا انگلیسی بود
راجع به دختری بود که خیلی پول دار بود و تا اون زمان به صورت خصوصی و خارج از مدرسه (البته فکر کنم) درس خونده بود بعدپدرش براش مشکلی پیش میاد که اون رو به یه دبیرستان یا دانشگاه شبانه روزی میبره که بچه ها می تونن اونجا بخوابن
یکی از هم اتاقی هاش خیلی پر خور بود ، فکر میکنم ، تاکید می کنم فکر می کنم یکیشونم شبا از ازمایشگاه مدرسه استفاده می کرد
اون دختره به محض این که وارد مدرسه میشه ، گروهی از دخترا (که یکیشون مثلا بهترین مدرسه بود و عاشق بهترین پسره مدرسه بود)باهاش به مشکل می خورن و بهش حسودی می کنن.
یه جای دیگش هم که همه باید سحر از خواب پاشن و برن تو حیات دختره از رو شیروونی فرار می کنه و میره توی اتاقی که از قضا همون (بهترین پسر مدرسه ) توی اون اتاق توی وان بوده (که پوشیده بود) . (به احتمال زیاد تا اونجایی که من یادمه هم دیگرو ندیدن).
یه چیزی رو خوب یادمه دختره موهاش بلوند بود و یه گوشی و لب تاپ APPLE هم داشت ، اون دختره هم که بهش حسودی می کرد موهاش فر بود.(امیدوارم اشتباه نکرده باشم)
توروخدا بی زحمت اسمشو بهم بگید از وقتی دیدم درگیر بقیشم
البته امید وارم با این نشونه هایی که من دادم ، بتونین چیزی بفهمین
ممنونم
دیبا هستم



جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

خدا کیا رو دوست داره

با سلام
ازتون خواهش میکنم به این سوال با دقت جواب بدید.
چرا خدا به بعضیا هر چی بخوان میده هر چند اهل دل شکستن و دروغ و ریا باشن. هیچوقت بدیاشون واسه اونایی که باید دیده بشه نشون داده نمیشه از نظر خیلیا آدمای خوبین. در یک کلام دنیا دنیای اوناس. ولی بعضیا با وجود خوبیا و مهربونیاشون هیچ جا دیده نمیشن وشایم از نظر خیلیا بدم باشن.از همه اینا مهمتر خدا هم تحویلشون نمیگیره و همه بدیاشونو سریع به دیگران نشون میده تقاصشم خیلی زود میدن. خواهشاً نگید خدا اینارو بیشتر دوست داره و میخواد امتحانشون کنه. دایره زندگی این آدما کوچیکه خوش به حالشون. چون اصلاً اینو قبول ندارم. بالاخره یه جاهایی باید بدیای اونا رو هم نشون بده. بعضی وقتا به عدل خدا شک میکنم. با خودم میگم شاید کار اونا درسته و خدا اونارو قبول داره. تو جامعه ما این مورد خیلی اتفاق میفته. بیاید خودمونو گول نزنیم. یه جواب قانع کننده میخوام.



0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

5


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

5 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



0
14207
0

.:.sojaAI.:.

سوالی که مطرح کردی، درباره عدالت الهی و توزیع نعمت‌ها و سختی‌ها در این دنیاست. اینکه چرا برخی افراد به رغم رفتار نادرست، به ظاهر موفقیت‌های دنیوی کسب می‌کنند و برعکس، افراد خوب و مهربان، با سختی‌ها و چالش‌های بیشتری روبرو هستند.

ابتدا باید بگم که، دیدگاه‌های مختلفی در این باره وجود دارد و این سوالات بسیار کهن و اساسی هستند. در ادیان ابراهیمی، به ویژه در اسلام، عدالت الهی یکی از صفات بنیادی خداوند محسوب می‌شود. با این حال، اگر به دنیا به عنوان محلی برای امتحان و آزمایش نگاه کنیم، پاداش و کیفرهای اصلی در آخرت تحقق می‌یابند نه لزوماً در دنیا.

از نظر دینی، گاهی ممکن است خداوند به افراد ناسپاس و بدکردار نعمت‌های دنیوی دهد تا فرصت توبه و بازگشت به راه درست را به آنها بدهد، یا امتحان آنها در دنیا سخت‌تر شود. برخی دیگر باور دارند که خداوند به همه افراد مهلت و فرصت می‌دهد و دیر یا زود، عدالت او در دنیا و آخرت ظاهر خواهد شد.

از دیدگاه فلسفی و اخلاقی نیز باید توجه داشت که معیار موفقیت در دنیا نباید تنها بر اساس ظواهر، ثروت و موقعیت اجتماعی قضاوت شود. گاه ارزش‌های معنوی و رضایت درونی، که در نگاه اول پنهان هستند، وزن بیشتری دارند.

در مجموع، تفسیر و توضیح کامل پیرامون این موضوع، به شناخت عمیق از معتقدات دینی، فلسفی و اخلاقی نیاز دارد و اغلب پاسخ‌ها می‌تواند به تجربیات و باورهای شخصی هر فرد وابسته باشد. توصیه می‌کنم در کنار تامل در این مسائل، دیدگاه‌های متفکران دینی و فلاسفه را نیز مطالعه کنید تا به درک عمیق‌تری برسید.




امیدوارم پاسخ من به شما کمک کنه تا به یه دید بازتر برسید و از این ابهام و سردرگ
لطفاً توجه داشته باشید این پاسخ توسط هوش مصنوعی و به صورت خودکار تولید شده و ممکن است دقت کامل را نداشته باشد و حتی در مواردی کاملا اشتباه باشد. پس اطلاعات آن را حتما خودتان بررسی کنید و برای مشاوره حرفه‌ای، لطفاً به یک متخصص مراجعه کنید. ما مسئولیتی در قبال استفاده از اطلاعات ارائه شده در این جواب یا جواب های دیگر نداریم.
0
امتیاز


19966
9828
67057

Guest

سلام، بعضی ها اینقدر تو گناه و لجن فرو رفتن که خدا اصلا کاری باهاشون نداره از چپ و راست خدا براش میفرسته که بیشتر تو لجن فرو برن و خدا اون دنیا سخت انتقام میگیره
0
امتیاز


19966
9828
67057

Guest

بهتره منطقی جواب بدم با اصول فلسفی :
در اینکه عقل ما ناقصه که شکی نیست؟؟؟
ما از یه ساعت بعدمونم بی خبریم ، ما فقط میدونیم خدا عادله. تو روایات به ما اینو گفتن .
اگه قرار باشه همه چیو تو این دنیا بفهمیم دیگه آخرت چرا؟؟
موضوعاتی تو این دنیا هست که ما ازشون هیچی نمیدونیم، یعنی حتی نمی دونیم اون موضوعات وجود دارند. اما خدا همه ی اونارو می دونه. عدالت خدا با درنظرگرفتن همه ی موضوعاته نه فقط موضوعاتی که ما می فهمیم!
میدونی روایت داریم که آدم هایی که معلول مادرزادی اند از این بابت در قیامت چنان اجری بهشون داده میشه که وقتی می پرسن ازشون که آیا حاضرند بازهم با همون وضعیت در دنیا زندگی کنند آنها قبول می کنند؟
در زندگی هر آدمی دوران سختی هم وجود داره. شاید دوران سختی زندگی آدمایی که فکر میکنی در رفاهند قراره در آینده سربرسه یا شایدم در گذشته بوده.
یعنی تحویل گرفتنای خدا باید مادی باشه؟

شاید فکر کنی دارم مثله همه کلیشه ای حرف میزنم ولی به حرفام فک کن. با استدلال تو خدا ناعادلانه ترین رفتارو با امام حسینو بقیه ائمه داشته! کسیایی که بیشتر از همه دوسشون داره
0
امتیاز


1
12
110

Ariobarzan

این موضوع مثل کار دپینگی ها هست. مثل اینه که شما بگی چرا اینایی که دوپینگ می کنن و کلا اینطوری رو اومدن قهرمان هم میشن و مدال میگیرن یا کلی خوش هیکل میشن. اما . . . در اومدن تست دپینگ مثل اون چیزی هست که شما توقع دارید برای این افراد اتفاق بیوفته اما نمی افته. حالا نکته کجاس؟ نکته اینجاس که دوپینگ این افراد دو حالت داره: 1- بعد از تست دوپینگ در میاد 2- اگر هم در نیاد تأثیرات منفی دوپینگ بعد از چند سال رو جسمشون بروز میکنه. حالت اول مثل اینه که جواب بدی هاشون رو ببینن اونم تو همین دنیا که خب برای خیلی ها اتفاق نمی افته همونطور که دوپینگ خیلی ها در نمیاد. اما حالت دوم مال حساب کتاب اون دنیا هست. که دیرتر و بدتره. مثل دوپینگی ها که اگه بار اول درنیاد بازم اینکارو میکنن و بازم ادامه میدن و سلامتیشون بیشتر به خطر می افته.
0
امتیاز


19966
9828
67057

Guest

باسلام
یک سوال اگر یک گروه بزنه دور از جون چند تا عزیزهای شما را بکشه هرچی هم دارایی دارید بدزده بعد پلیس به شما بگه خونه اش را پیدا کردیم ولی یکمی صبر کن میخواهیم همه اونها را با هم بگیریم بعد هم محل اختفا اموال مسروقه را هم پیدا کنیم شما میروید در خونه ، یکیشون را صدا میزنید یکی میخوابونید تو گوشش همین ؟!
حالا در اشل خیلی بزرگتر و غیر قابل قیاس با مثال فوق خدا میگه من کسانی که در گناه از حد می گذرند اصلا دیگه باهاشون کاری ندارم بلکه میگذارم بشتر بدی کنند تا در اون دنیا شدیدتر مجازاتشان کنم.
کلا دیدن مجازات اعمال در این دنیا فقط در خصوص گناهان خیلی کوچک مقدوره و خیلی باید خدا به انسانی لطف کند که مجازات تمام گناهانش را در همین دنیا بگذاره کف دستش.
موفق باشید
یا حق
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان
     


20000 امتیاز هدیه بهترین جواب


17500 امتیاز هدیه بهترین جواب




















پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.