جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

برنج خوب

0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

1


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

1 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



31
1480
465

rojany

برای تشخیص یکدست بودن دو روش وجود دارد:

روش اول
ساده­ تر است. مقداری از برنج را در کف دست خود ریخته و با دقت به آن نگاه کنید. دانه­ های برنج نباید از اندازه و رنگ و شفافیت متفاوتی برخوردار باشند. اگر هر یک از این موارد در برنجی وجود داشته باشد، آن برنج مخلوط شده است و یکدست نیست.( دقت نمائید، منظور از اندازه برنج، خورده و شکستگی آن نمی‌باشد. شکستگی بین ۴ تا ۶ درصد طبیعی می باشد و دلیل عمده آن حمل و نقل می باشد که باعث شکستگی می شود. )
روش دوم
برای تشخیص یکدست بودن این است که مشتی برنج را روی یک سطح شیشه­ای ریخته و از زیر نوری به ان بتابانید با دقت به دانه ها نگاه کنید. میزان گذر دهی نور در تمام دانه ها باید یکسان باشد. اگر تفاوت محسوسی وجود دارد یعنی میزان شفافیت آن ها متفاوت است. از این راه معلوم می شود که نمونه، اصطلاحاً یک بارِ برنج نیست و مخلوط شده است.
خشک بودن برنج
تست یکدست بودن برنج برای تعیین کیفیت آن کافی نیست و تازه، کار تشخیص برنج خوب شروع می­شود. یک تست مهم برای تشخیص برنج خوب، خشک بودن آن است. برنج در ابتدای برداشت رطوبت بالایی دارد. این میزان از رطوبت برنج ، هم کار پخت را مشکل می‌کند، هم نگه داری برنج را دشوار کرده و ان را در برابر حشرات و … آسیب پذیر می­کند. به همین دلیل کارخانه‌ها، با استفاده از دستگاه‌های خشک کن برنج­ تازه برداشت شده را خشک می­کنند، تا رطوبت آن ها کمتر شود؛ زمان و میزان حرارت این دستگاه‌ خشک کن نقش مهمی در کیفیت برنج خروجی دارد. متاسفانه برخی کارخانه ­ها برای سریع­تر شدن عملیات خشک کردن، از دماهای بالاتر و زمان کمتری استفاده می کنند که کیفیت برنج را کاهش می­دهد.­
روش تشخیص:
برنجی که به خوبی خشک نشده باشد، به اندازه­ی کافی سفت نشده و اصطلاحاً پوک است. برای تشخیص خشک بودن برنج آن را زیر دندان بگذارید و فشار دهید. برنج خوب و خشک شده نباید به راحتی بشکند و خرد شود. روش دیگر برای تشخیص خشک بودن برنج، پختن آن است. برنجی که خوب خشک شده است، در پختن و دم کشیدن ، خوب قد می­کشد یا اصطلاحاً ری می­کند. چرا که به دلیل خشک بودن، به راحتی از آب موجود در دیگ رطوبت جذب میکند و قد می­کشد. (به همین دلیل برای پخت برنج تازه ، باید دقت بیشتری به خرج دهید)
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان


20000 امتیاز هدیه بهترین جواب


17500 امتیاز هدیه بهترین جواب




















پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.