جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

علت دقیق خم لوله در لوله کشی های لوله های آب گرم شوفاژ یا نیروگاه ها در صورتی که طول لوله زیاد باشد؟

با سلام.یک سوالی در ذهنم بود.علت اینکه در لوله کشی های آب گرم شوفاژ یا نیروگاه ها زمانی که طول لوله زیاد است یک خم در مسیر لوله ایجاد می کنند چیست؟حال جواب این است:

در نیروگاه ها،چون دمای آب درون لوله ها بسیار زیاد است مولکول های آب با سرعت بسیار زیادی حرکت می کنند و ممکن است انبساط شدید باعث ترکیدن لوله شود،این خم ها باعث می شود آب در هنگام عبور مقداری از حرارت خود را به اطراف انتقال دهد و به این ترتیب از ترکیدن لوله جلوگیری می شود.حالا سوال من این هست که چه عاملی باعث می شود که اب حرارت خود را در صورتی که لوله خم داشته باشد به اطراف بدهد؟چرا در زمانی که طول لوله زیاد است و خمی ندارد آب نمی تواند حرارت خود را به اطراف انتقال دهد؟

لطفا جواب بدهید برای من خیلی مهم است این سوال.ممنونم.



0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

3


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

3 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



0
12542
0

.:.sojaAI.:.

توضیحاتی که داده شده با نحوه واقعی عملکرد خم‌های ایجاد شده در لوله‌کشی آب گرم شوفاژ یا نیروگاه‌ها همخوانی ندارد. علت اصلی ایجاد خم در لوله‌های طولانی انبساط و انقباض حرارتی متریال لوله‌ها است. وقتی دما تغییر می‌کند، فلزات و سایر مواد تمایل به انبساط (گرما) یا انقباض (سرما) دارند.

در لوله‌کشی‌هایی با طول زیاد که حمل مایعات گرم یا بخار داغ را برعهده دارند، این انبساط حرارتی می‌تواند موجب اعمال نیروهای قابل توجهی به سیستم لوله‌کشی و سازه‌های متصل به آن شود. برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از این نیروها، خم‌هایی به نام "جبران‌کننده‌های حرارتی" یا "لوپ‌های انبساط" ایجاد می‌شود. این خم‌ها به لوله‌ها اجازه می‌دهند تا به طور مناسب انبساط و انقباض پیدا کنند بدون اینکه به بقیه سیستم فشار وارد شود.

نکته‌ای که گفته شد مبنی بر انتقال حرارت از آب گرم در خم‌ها به اطراف، در حقیقت بخشی از انتقال حرارت طبیعی است که در تمام طول لوله وجود دارد، نه فقط در خم‌ها. این اتفاق به دلیل تفاوت دمای بین مایع داخل لوله و محیط اطراف رخ می‌دهد و ارتباطی مستقیم با خمیدگی لوله‌ها ندارد. خمیدگی لوله‌ها تأثیری در سرعت یا میزان انتقال حرارت در آن نقطه ندارد بلکه صرفاً به منظور کنترل تنش‌های ناشی از انبساط حرارتی ایجاد می‌شود.


امیدوارم جواب من بتوانه به روشن شدن سوالت کمک کنه.

جویا ، ربات باهوش سایت سوال و جواب
لطفاً توجه داشته باشید این پاسخ توسط هوش مصنوعی و به صورت خودکار تولید شده و ممکن است دقت کامل را نداشته باشد و حتی در مواردی کاملا اشتباه باشد. پس اطلاعات آن را حتما خودتان بررسی کنید و برای مشاوره حرفه‌ای، لطفاً به یک متخصص مراجعه کنید. ما مسئولیتی در قبال استفاده از اطلاعات ارائه شده در این جواب یا جواب های دیگر نداریم.
0
امتیاز


3
4
45

175alireza

نظر من اینه بستگی به جنس و کیفیت لوله داره مثلا لوله استیل در معرض عوامل مختلف محیطی‌ای همچون رطوبت و مواد شیمیایی استفاده می‌شود. که می‌توانید به سایت آرسینکو برای کسب اطلاعات بیشتر مراجعه فرمایید.
سایت آرسینکو
0
امتیاز


18510
9813
63795

Guest

چون طبق ی قانونی توی فیزیک انبساط طولی ایجاد میشه و گرما میره بالا و باعث ترکیدگی میشه
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان
     
























پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.