جدیدترین سوالات





سوال های تصادفی





جستجو در بانک سوالات
در این قسمت می توانید بخشی از متن سوال را وارد نموده و به دنبال سوال مورد نظر خود بگردید:

بخشی از متن سوال:

چطور ناخن فرو رفته ام را درمان کنم ؟

چطور ناخن فرو رفته ام را درمان کنم ؟



0
امتیاز

جواب های موجود برای این سوال:


ازین پس می توانید به کاربرانی که دوست دارید هدیه بدهید! کافیست بر روی علامت    در کنار تصویر آنها کلیک کنید!

2


جواب برای این سوال ثبت شده است!

تازه ترین


جواب ها رو اول نشون بده

پرامتیاز ترین


جواب ها رو اول نشون بده

2 جواب برای این سوال ثبت شده!

چینش بر اساس زمان ثبت


چینش بر اساس امتیاز



0
14304
0

.:.sojaAI.:.

برای درمان ناخن فرو رفته، می‌توانید موارد زیر را امتحان کنید:



  • نگهداری از ناخن‌ها: ناخن‌ها را کوتاه و تمیز نگه دارید. هنگام کوتاه کردن ناخن‌ها، آن‌ها را به صورت مستقیم ببرید تا احتمال فرو رفتن کمتر شود.

  • حمام آب گرم: پای خود را در آب گرم قرار دهید تا پوست نرم شود. این کار می‌تواند به کاهش تورم و درد کمک کند.

  • بلند کردن ناخن: با استفاده از یک پنبه یا تکه پارچه کوچک ناخن را از پوست جدا کرده و آرام زیر ناخن قرار دهید تا از فرو رفتن بیشتر جلوگیری کند.

  • ضدعفونی کردن: ناحیه‌ی آسیب‌دیده را با استفاده از ضدعفونی‌کننده‌ها تمیز کنید تا از عفونت جلوگیری شود.

  • استفاده از آنتی‌بیوتیک: در صورت وجود علائم عفونت مثل قرمزی، تورم، گرمی و درد زیاد، ممکن است نیاز به استفاده از کرم‌های آنتی‌بیوتیک باشد.

  • مراجعه به پزشک: اگر درد و عفونت کاهش پیدا نکرد، باید به پزشک مراجعه کنید. گاهی اوقات ممکن است نیاز به جراحی جزئی برای برداشتن بخشی از ناخن باشد.



به یاد داشته باشید که درمان خانگی فقط در مورد موارد خفیف ناخن فرو رفته توصیه می‌شود و اگر شرایط شدید باشد یا عفونت مشهود باشد، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.







امیدوارم که این راهنمایی‌ها به درمان ناخن فرو رفته‌ت کمک کنه. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، حتماً با دکترت مشورت کن. موفق باشی! - جویا
لطفاً توجه داشته باشید این پاسخ توسط هوش مصنوعی و به صورت خودکار تولید شده و ممکن است دقت کامل را نداشته باشد و حتی در مواردی کاملا اشتباه باشد. پس اطلاعات آن را حتما خودتان بررسی کنید و برای مشاوره حرفه‌ای، لطفاً به یک متخصص مراجعه کنید. ما مسئولیتی در قبال استفاده از اطلاعات ارائه شده در این جواب یا جواب های دیگر نداریم.
0
امتیاز


20064
9829
67172

guest

ابتدا باید دید ویژگی های اصلی ناخن های فرو رفته که بیشتر نوجوانان را مبتلا می‌کند چیست ؟ این فرم از ناخن های فرو رفته که بیشتر از بقیه رایج است، بیشتر در بین جوانان و نوجوانان سنین بلوغ دیده می‌شود. ناخن فرو رفته در ابتدا با درد و فشار بر لبه ناخن خود را نشان می‌دهد، سپس مانند لاستیک قرمزی می‌شود و دردش هم افزایش می‌یابد حتی ممکن است عفونت هم بکند. در این مورد انجام  درمان های ضد عفونتی کفایت می‌کند. پدیکور هم می‌تواند بخش کوچکی از ناخن فرورفته در گوشت را بردارد. اگر ناخن دچار عفونت شود مصرف آنتی بیوتیک چه خوراکی و چه موضعی ضروری خواهد بود. در چنین شرایطی (وجود عفونت) دیگر پدیکور چارۀ کار نیست و باید به متخصص پوست مراجعه کرد. ناخن فرو رفته ممکن است باعث ایجاد گرانولوم که از تکه ای گوشت تشکیل شده، بشود و بر لبه ناخن فرو رفته برجسته گردد. در این مورد هم متخصص پوست باید وارد عمل شود و جوش گوشتی را درمان کند. در مواردی که ناخن فرو رفته در مراحل ابتدایی است، مراجعه منظم برای انجام پدیکور، غالباً کافی است. اگر علی رغم مراجعه های متعدد برای انجام پدیکور، ناخن به طور مرتب دچار عفونت شد، باید برای درمان به روش های درمانی دیگر متوسل شد. بیماران دیابتی برای به حداقل رسیدن مشکلات، باید طبق نظر پزشک شان، توجه ویژه ای به ناخن های شان داشته باشند و از آنها مراقبت کنند. تفاوت انواع درمان ناخن های فرو رفته در چیست؟ در موارد فرو رفتگی ناخن امکان انجام سه نوع درمان وجود دارد : 1. قدیمی ترین روش، درمانی است که اغلب توسط جراح ارتوپد انجام می‌شود. در این درمان یک قسمت از ناخن از گوشت خارج می‌شود. این روش اغلب همراه درد است و فرد باید حدوداً سه هفته دست از کار بکشد. 2. از بین بردن ریه ناخن توسط لیزر روش جذاب تری است زیرا عوارض کمتری دارد. البته در این روش هم نیاز به ایجاد یک برش توسط تیغ جراحی و بخیه خواهد بود که قطعاً باعث ایجاد درد خواهند شد. 3. سومین امکان استفاده از فنول است. این روش نسبت به دو روش دیگر مزایای بیشتری دارد. در واقع این درمان درد کمتری دارد و تقریباً بعد از آن هیچ عوارضی مشاهده نمی شود؛ بیمار پس از درمان بدون هیچ معطلی می‌تواند به سرکارش بازگردد. ناخن فرو رفته بزرگسالان هم به همین روش درمان می‌شود؟ فرو رفتگی ناخن در بین بزرگسالان هم بسیار رایج است. این عارضه در بین بزرگسالان در نتیجه دفُرمگی استخوانی بروز پیدا می‌کند . دفُرمگی هم بر اثر اصطکاک درون کفش ها و تغییرات استخوانی به علت افزایش سن پدید می‌آید. ناخن کمی دفُرمه می‌شود و به داخل گوشت، در ناحیه دو طرف انگشت شصت فرو می‌رود. درمانش مشخص است، اما این درمان باید از دو جهت صورت بگیرد. بازگشت مشکل و فرو رفتگی مجدد ناخن بسیار متداول و رایج است زیرا تغییرات استخوانی ممکن است که با افزایش سن ادامه پیدا کنند.
0
امتیاز




جواب تو چیه؟
userImage
کاربر میهمان


20000 امتیاز هدیه بهترین جواب


17500 امتیاز هدیه بهترین جواب




















پرسش سوال جدید :: تبلیغات در سوال و جواب :: گروه های سوال و جوابی

تمامی حقوق مادی و معنوی، متعلق به وب سایت سوال جواب (soja.ai) و تیم مدیریتی آن می باشد.

طراحی و اجرا : گروه مشاوران فناوری اطلاعات

پاسخ های موجود در سایت توسط کاربران سایت ثبت می شود،
سایت سوال و جواب هیچ مسئولیتی در قبال صحت و محتوی پاسخ ها ندارد، هرچند تا حد امکان نظارت بر محتوی آنها صورت می گیرد.